اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

اغلب نوزادان رهاشده طعمه مافیای تکدی‌گری می‌شوند/ شرایط پذیرفتن «فرزندخواندگی» تسهیل شود

یک رفتارشناس اجتماعی گفت: سرنوشت نوزادان رهاشده در خیابان بسته به این دارد که به چه کسانی سپرده شوند، اگر به دست گروه‌های متکدی و باندهای مافیای گدایی بیفتند، در آینده تبدیل به یک بزهکار می‌شوند تا بتوانند از طریق تکدی‌گری و جیب‌بری رشد کنند.

اغلب نوزادان رهاشده طعمه مافیای تکدی‌گری می‌شوند/ شرایط پذیرفتن «فرزندخواندگی» تسهیل شود

مجید ابهری، آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس درباره سرنوشت نوزاد رهاشده در زباله‌های یکی از مناطق جنوبی تهران، اظهار کرد: این اولین و آخرین بچه‌ای نیست که رها می‌شود، کودکان رهیاب یکی از آسیب‌هایی هستند که علاوه بر عوارض ناخوشایند در جامعه در احساسات و عواطف مردم اثر نامطلوبی می‌گذارند.

وی افزود: این کودکان رهیاب معمولاً از نظر آسیب‌شناسی دارای علل و عوامل مختلفی هستند، برخی از این کودکان متعلق به خانواده‌های دارای جمعیت بالایی هستند. پیشنهاد می‌کنم سازمان بهزیستی و مراکز نگهداری مرتبط با آن، بدون هیچ گونه تشریفات قانونی از جمله تشکیل پرونده و یا درخواست نامه‌های مختلف، اقدام به پذیرش این نوزادان کنند تا سرنوشت تلخ این کودکان، بازیچه شیاطین، گدایان حرفه‌ای و قاچاقچیان و فروشندگان اعضای بدن نشود.

این  آسیب‌شناس، ادامه داد: باید این کودکان در سرپناهی امن و ایمن قانونی نگهداری شوند، بنابراین مراکز بهزیستی بهترین جایی هستند که می‌توانند این کودکان را نگهداری و به خانواده‌های علاقه‌مند به فرزندخواندگی بسپارند.

 وی با ارائه پیشنهاد اصلاح شرایط فرزندخواندگی، عنوان کرد: شرایط قانونی سپردن فرزندان به خانواده‌های دارای شرایط فرزندخواندگی باید اصلاح و تصحیح شود، چرا که بسیاری از خانواده‌ها فاقد فرزند و علاقه‌مند به فرزندپذیری به خاطر تشریفات طولانی و دشوار، از پذیرفتن این کودکان خودداری می‌کنند.

ابهری با مهم توصیف کردن توجه به سرنوشت نوزادان رهاشده از سوی متولیان، خاطرنشان کرد: سرنوشت چنین نوزادانی که در سطل زباله و یا در حاشیه خیابان رها می‌شوند، باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و بتوانند مانع رها شدن کودکان و نوزادان در چنین قضایایی شوند. این در حالی است که امروز برخی زوجین به خاطر فرزندآوری میلیون‌ها تومان هزینه می‌کنند تا بتوانند از طریق روش‌های آزمایشگاهی فرزنددار شوند.

این رفتارشناس اجتماعی درباره سرنوشت نوزادان رهاشده در خیابان، این گونه توضیح داد: سرنوشت این نوزادان بسته به این دارد که به چه کسانی سپرده شوند، اگر به دست گروه‌های متکدی و باندهای مافیای گدایی بیفتند، در آینده تبدیل به یک بزهکار می‌شوند تا بتوانند از طریق تکدی‌گری و جیب‌بری رشد کنند. از سویی دیگر ممکن است توسط اعضای بزهکار و باندهای قاچاق اعضای بدن تا سنین 10 سالگی رشد داده شوند سپس یک کلیه و یا بخشی از کبد آن‌ها به فروش برسد. این در حالی است که اگر این کودکان به بهزیستی سپرده شوند آینده روشنی خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول