اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

قول وزارت بهداشت برای تحویل فاز نخست بیمارستان زیرکوه تا 18 ماه آینده

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته فاز اول این پروژه به‌زودی آغاز و در ۱۸ ماه بعد به اتمام می‌رسد.

قول وزارت بهداشت برای تحویل فاز نخست بیمارستان زیرکوه تا 18 ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سلمان اسحاقی، نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر در احوالات دولت سیزدهم تأمل کنیم، یکی از مباحث مهم قول رئیس جمهور بر خط قرمز بودن نان و جان مردم بود که دولت در حفظ جان مردم از ویروس کرونا به توفیقاتی خوب دست یافت.

اسحاقی با اشاره به تعامل خوب وزارت بهداشت دولت سیزدهم با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه‌داد: تلاش ما بر این است که با استفاده از همه ظرفیت‌ها کاری کنیم که ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی از تجهیزات و امکانات پزشکی حذف نشود.

وی گفت: توقعی که از دولت سیزدهم در این موضوع داشتیم این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی مدیریت و نه حذف شود چرا که در برخی از کالاها این حذف به صلاح نبود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه با اشاره به اینکه در موضوع دارو و تجهیزات پزشکی بسیار اصرار داریم که ارز ۴۲۰۰ حذف نشود و در این زمینه رایزنی را با دولت محترم ادامه خواهیم داد، اظهار کرد: در خراسان جنوبی در شهرستان‌هایی مثل فردوس و طبس که بیش از ۳۰۰ کیلومتر از هم فاصله دارند برای استفاده از دستگاه‌های mri باید به مرکز استان مراجعه کنند.

اسحاقی گفت: اینکه استاندار خراسان‌جنوبی با صراحت بیان می‌کند که «ما از عملکرد وزیر بهداشت در خراسان‌جنوبی راضی نیستیم» نشان دادند که ایشان نماینده مردم در دولت و نه نماینده دولت در مردم هستند که بسیار ارزشمند است.

ضرورت افزایش دانشگاه‌های علوم پزشکی در خراسان‌جنوبی

وی با تأکید بر اینکه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اهمیت و ضرورت تأمین تجهیزات mri در خراسان‌جنوبی را به وزیر بهداشت ابلاغ کردند، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی سومین دانشگاه پهناور کشور است اما یک دانشگاه علوم پزشکی دارد که باعث به وجود آمدن برخی ناعدالتی‌ها به ویژه در زمینه تربیت پزشک شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به برخی از رایزنی‌ها و نامه‌های استاندار با وزارتخانه و پیگیری کمیسیون در زمینه ایجاد دانشگاه‌های علوم پزشکی در خراسان‌جنوبی گفت: امیدواریم با نظر موافق وزیر بهداشت و معاون آموزشی وزارتخانه در چند ماه آینده احداث دو دانشکده علوم پزشکی قائنات و فردوس در شورای گسترش به تصویب برسد تا در تأمین پزشک به توفیقاتی برسیم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول