اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نمایندگان مجلس از دخالت در انتصابات پرهیز کنند

امام جمعه پارسیان گفت: عدم دخالت نمایندگان در انتصابات دولتی از مطالبات رهبری است و انقلابی بودن حکم می‌کند شاهد این اقدام نادرست نباشیم و کمیسیون نظارت نیز به موضوع ورود کند.

نمایندگان مجلس از دخالت در انتصابات پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از پارسیان، حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته پارسیان اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از ارکان اصلی مدیریت کشور و مهمترین رکن قانون‌گذاری و نماد مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است.

وی با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان با رهبری، افزود: بسیاری از افراد در طول این سال‌ها از قطار انقلاب پیاده شدند که این باید برای همه اهالی جبهه انقلاب درس عبرت باشد و توجه کنیم انقلابی ماندن از انقلابی بودن مهمتر می‌باشد.

امام جمعه پارسیان تصریح کرد: مکتب امامین انقلاب شاخصه‌های نماینده انقلابی را معرفی کرده که ساده زیستی، دوری از تجملات، امانت داری، مسوولیت پذیری، و مردمی بودن از جمله این ویژگی‌ها به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام بارانی ادامه داد: پیگیری حل مشکلات اساسی کشور، پرهیز از فساد و تبعیض و پایبندی به قانون اساسی از دیگر شاخصه‌ مهم انقلابی‌گری در مکتب امامین انقلاب است که در راس همه اینها ولایت‌مداری و عمل به دستورات و توصیه‌های ولی فقیه به عنوان امام و راهبر جامعه اسلامی قرار دارد .

وی با اظهار تاسف از عمل نکردن برخی نمایندگان به توصیه رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر حکیم انقلاب در سال‌های اخیر همواره به عدم دخالت قوا در امور یکدیگر و عدم دخالت نمایندگان در انتصابات دولتی تذکر داده‌اند و انقلابی بودن حکم می‌کند که دیگر شاهد این اقدام نادرست نباشیم.

امام جمعه پارسیان اضافه کرد: البته دخالت با مشورت تفاوت دارد و مناسب دولت با دلسوزان مناطق که نمایندگان نیز شامل این جمع می‌شوند مشورت کنند، اما سپردن اختیار کامل انتصابات و اصرار بر انتصاب نیرویی خاص کاری اشتباه است.

حجت‌الاسلام بارانی اظهار داشت: از نهادهای نظارتی، کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان و دفاتر نظارت شورای نگهبان می‌خواهیم به طور جدی این تذکر حکیمانه رهبری را پیگیری کنند و در درجه اول از خود نمایندگان مومن  وانقلابی انتظار است که این رویه غلط را اصلاح کنند .

وی با اشاره به مطالبات شهروندان ساکن در مجتمع‌های مهر و عرش گفت: مردم این منطقه مطالباتی در حوزه خدمات شهری، راه دسترسی، برق، آنتن دهی و اینترنت همراه دارند که با وجود بازدید میدانی وعده‌های مسوولین هنوز عملی نشده است و انتظار است با همت و عزم جهادی هر چه زودتر مشکلات این مردم عزیز مرتفع شود.

امام جمعه پارسیان افزود: روز جهانی بدون دخانیات، شعار قشنگی است اما سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اروپایی که چنین شعار جذابی سر می‌دهند بیشترین سرمایه‌گذاری و صادرات را به کشورهای جهان سوم دارند.

حجت‌الاسلام بارانی با تجلیل از اهالی روستاهای میلکی پارسیان به عنوان روستای بدون دخانیات گفت: از صداوسیما، رسانه‌ها و مطالبه‌گران مردمی میخواهم به این موضوع ورود کنند تا با فرهنگ‌سازی به سمت شهرستان بدون دخانیات حرکت کنیم.

وی با تبریک سالروز میلاد حضرت معصومه و رور دختر خاطرنشان کرد: در شان و منزلت این بانوی بزرگوار همین بس که زیارت نامه ایشان از معصوم صادر شده و در آن سلام بر این بانوی بزرگوار هم‌ عرض با سلام دادن به انبیا و ائمه هدی(ع) است و به ایشان مقام شفاعت عنایت شده است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول