اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ربات‌هایی که اسباب‌بازی‌ها را مرتب می‌کنند+فیلم

یک شرکت رباتیک در حال توسعه ربات‌هایی است که قادر به شستن و خشک کردن ظروف، تمیز کردن مبلمان و مرتب کردن اسباب‌بازی بچه‌ها هستند.

ربات‌هایی که اسباب‌بازی‌ها را مرتب می‌کنند+فیلم

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، شرکت دایسون (Dyson) که در زمینه لوازم خانگی و البته روباتیک فعالیت دارد پیشرفت‌های بعدی خود را در ربات‌های خانگی نشان داده است که قادر به شستن و خشک کردن ظروف، تمیز کردن مبلمان و مرتب کردن اسباب‌بازی بچه‌ها هستند.

بیشتر ربات‌هایی که این شرکت روی آنها کار می‌کند دارای بخش‌هایی مانند بازو، دست و سیستم‌های بینایی هستند. در کنفرانس بین‌المللی رباتیک و اتوماسیون در فیلادلفیا، دایسون نمونه اولیه ربات‌های مخفی را که بخشی از یک مطالعه بزرگ‌تر هستند، فاش کرد. این افشاگری شامل تعدادی عکس از دست یک ربات بود که کاملاً شبیه مدل‌های صنعتی کوچکتر شرکت هایی مانند ABB است.

ربات‌های جدید می‌توانند ظرف‌ها را بشورند، اسباب‌بازی‌ها را بردارند و اگر وسیله‌ای زیر مبل افتاده، پیدا و آن را بردارند. همراه با توسعه ربات‌های جدید، دایسون ۲۵۰ مهندس رباتیک را استخدام می‌کند و انتظار دارد تا ۵ سال آینده ۷۰۰ نفر دیگر را استخدام کند.

جیک دایسون، مهندس ارشد این شرکت گفت: آینده بزرگی در رباتیک و صرفه جویی در وقت افراد، انجام کارهای خانه برای مردم و بهبود زندگی روزمره رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول