اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اختصاص بیش از ۱۱۹ میلیارد ریال به دهیاری‌های گچساران/ اجرای ۷۳پروژه در روستاها

بخشدار مرکزی گچساران گفت: افزون بر ۱۱۹ میلیارد و ۹۰ میلیون و ۴۵۵ هزار ریال در سال ۱۴۰۰به دهیاری‌های این شهرستان اختصاص یافته است‌

اختصاص بیش از ۱۱۹ میلیارد ریال به دهیاری‌های گچساران/ اجرای ۷۳پروژه در روستاها

علی محمد آقایی بخشدار مرکزی گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در توزیع اعتبارات بند «ب» ماده ۶ قانون برنامه پنج ساله، ششم توسعه کشور برای اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری در گچساران در سه ماه سوم سال ۱۴۰۰ اعتباراتی اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: در همین راستا افزون بر ۶ میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون ریال به ۶ پروژه عشایری و۴ پروژه بهسازی معابر روستاهای فاقد دهیاری اعتبار اختصاص یافته است.

 بخشدار مرکزی گچساران با اشاره به اینکه پروژه های عشایری شامل احداث منبع و ذخیره آب مناطق عشایری و بهسازی چشمه هستند، تصریح کرد: افزون بر ۱۱۹ میلیارد و ۹۰ میلیون و ۴۵۵ هزار ریال در سال ۱۴۰۰ از محل های مختلف از جمله درآمد های دهیاری‌ها و ارزش افزوده تبصره ۲ماده ۳۹ حوزه وزارت کشور، ارزش افزوده بند الف ماده ۳۸ حوزه اداره مالیاتی به دهیاری های گچساران اختصاص یافت. 

آقایی عنوان کرد: این میزان اعتبار برای ۷۳ پروژه در روستاها که توسط دهیاری ها در حال اجرا است اختصاص داده شد که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از ۷۷ درصد است.

 وی گفت: در گچساران ۱۰۵ روستا وجود دارد که از این تعداد ۸۱ مورد آن دارای کد و فعال ۴۵ روستا دارای دهیاری و ۵۶ روستا نیز دارای شورا هستند‌.

 بخشدار مرکزی گچساران با اشاره به اینکه از تعداد روستاهای عنوان شده ۹ روستا دارای دهیاری تمام وقت ۳۶ روستا نیز دهیاری نیمه وقت دارند، خاطرنشان کرد: در دهستان لیشتر ۲۸ روستا، بی‌بی حکیمه ۷ روستا، بویراحمد گرمسیری ۱۵ روستا و امامزاده جعفر ۳۱ روستا وجود دارد.

آقایی بیان کرد: پیشرفت و توسعه روستاها در تعامل و همکاری دهیاران با بخشداری و اجرای پروژه‌ها میسر می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول