اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تألیف کتاب «بهار اندیشه» توسط مرکز تحقیقات رکتا در همدان

کتاب «بهار اندیشه» مشتمل بر مجموعه تفاسیر و تدریس کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی» رهبر معظم انقلاب توسط آیت‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان است که توسط مرکز تحقیقات رکتا بسیج دانشجویی تالیف شد.

تألیف کتاب «بهار اندیشه» توسط مرکز تحقیقات رکتا در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرکز تحقیقات رکتا سازمان بسیج دانشجویی استان همدان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت جهاد علمی با رویکرد مسئله محوری مبتنی بر ظرفیت علمی موجود در دانشگاه‌های استان همدان از ابتدای سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شده است.

این مرکز هم‌اکنون در سه ساحت پژوهشی، آموزشی و گفتمان‌سازی در زمینه‌های مبانی علوم انسانی اسلامی، شبکه مسائل سراسری استان همدان (شمسا)، تجربه نگاری و مدیریت جهادی در حال فعالیت است.

پژوهش و تولید محتوا در زمینه‌ اندیشه اسلامی نزدیک به دو سال است که در دستور کار این مرکز قرار داشته و تاکنون منجر به تالیف یک جلد کتاب با عنوان «بهار اندیشه» شده است.

این کتاب مجموعه تفاسیر و تدریس کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی» رهبر معظم انقلاب توسط آیت الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان است که با نگاه اجتماعی و سیاسی به آموزه‌های دینی و قرآنی فراتر از کتاب طرح کلی رهبر معظم انقلاب گردآوری شده که دانشجویان و طلاب با تخفیف ۲۰ درصدی می‌توانند آن را خریداری کنند.

متاسفانه امروزه در فضای عمومی سخنرانی‌ها یا در فضای خصوصی، ریزش‌هایی در بین انقلابی‌ها مشهود است بعضاً کسانی هستند که در اول انقلاب واقعاً انقلابی و حزب‌اللهی بودند، اما امروز اظهار پشیمانی می‌کنند و حتی نظریات امام را هم قبول ندارند، رهبر معظم انقلاب در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم علت این ریزش‌ها را ریشه در مبانی انقلابی و دینی می‌داند و معتقد است سیاست‌ورزی‌ها در این راستا به نحو احسن اتفاق نیفتاده است، این افراد مبنای عمیق سیاست‌ورزی ندارند، انسان باید بتواند سیاست‌ورزی بکند تا بداند بر اساس چه مبنایی پیش برود، اما وقتی مبنا نیست انسان تابع منافع می‌شود. تا زمانی که منافع ایشان در سمت مشخصی باشد در یک سیاست‌ورزی خاصی قرار می‌گیرند و وقتی منفعت تغییر می‌کند وارد جناح دیگر می‌شود.

شکل ساختاری و تشکیلاتی مرکز تحقیقات رکتا (رشد کادرسازی تحقیقات اسلامی) بسیج دانشجویی و ارتباط با سایر نهاد‌ها و مجموعه‌های استان باعث شده تا بسیج دانشجویی یک هویت علمی تازه‌ای پیدا کند و بستری برای هسته‌های پژوهشی دانشگاه‌ها فراهم شود تا بتوانند در راستای رویکرد مسئله‌محوری در حوزه‌های مختلف علمی با انجام پژوهش‌های بنیادین و کاربردی به حل مسائل اولویت‌دار کشور بپردازد.

این رویکرد و حمایت‌های مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی از تحقیقات مسئله محور انگیزه‌ای برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ایجاد کرده تا بتوانند کار‌های تحقیقاتی خود را در بستر بسیج دانشجویی انجام دهند.

 

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول