اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تولید داروی دامی دانش‌بنیان در کهگیلویه و بویراحمد/ حمایت دامپزشکی از تولیدات دانش‌بنیان

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت دارویی دانش بنیان زردبند یاسوج داروی دامی به منظور پیشگیری ، کنترل و درمان بیماری کوکسیدیوز در دام و طیور را با همکاری و نظارت این اداره کل تولید کرده است.

تولید داروی دامی دانش‌بنیان در کهگیلویه و بویراحمد/ حمایت دامپزشکی از تولیدات دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسن عبدالی ، رئیس اداره رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد  گفت: شرکت دارویی دانش بنیان زردبند یاسوج با همکاری شرکت دارویی ماکیان دام پارس یک قلم داروی دامپزشکی با نام‌ تجاری "کوکسی فیت ال" بمنظور   پیشگیری ، کنترل و درمان بیماری کوکسیدیوز در دام و طیور  را با همکاری و نظارت این اداره کل ساخته و تولید کرده است.

وی با بیان اینکه مجوز‌های لازم برای ساخت این دارو‌ها از سازمان دامپزشکی کشور اخذ شده است افزود: اکیپ نظارت و  کارشناسی این اداره کل از ابتدا تا انتهای این پروسه بر روند تولید اولین سری ساخت و مراحل بسته بندی این محلول خوراکی دامی حضور داشته و اقدامات لازم در خصوص برداشت نمونه های لازم صورت پذیرفته است.

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نمونه دارو‌های تولیدی برای انجام تست‌ها و آزمایش‌های نهایی به آزمایشگاه مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده است ادامه داد:در صورت تائید نتایج ،  تولید انبوه این داروی دانش بنیان که بر پایه گیاهان دارویی تولید شده است  در سبد توزیع دارو‌های دامی قرار خواهد گرفت.

عبدالی ، حمایت دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بمنظور تولید داروهای دامی دانش بنیان را یکی از سیاست‌های دامپزشکی برشمرد و گفت: این محلول خوراکی دامی ، دهمین محصول تولیدی شرکت دارویی زردبند با همکاری سایر شرکت های دانش بنیان در سطح کشور است  که از آن می‌توان به عنوان یکی از شاخص‌های پیشرفت و توسعه در زمینه دارو‌های دامی در استان نام برد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول