اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

قیام ۱۵ خرداد باعث سرافرازی مردم دشت ورامین است

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس گفت: حادثه ماندگاری پانزده خرداد در سال ۱۳۴۲ باعث سرافرازی مردم این دیار است و ما ورامینی ها، قرچکی ها و پیشوایی ها افتخار آن را داریم که پایه گذار بیداری اسلامی و انقلابی بودن از قبل از انقلاب بوده ایم.

قیام ۱۵ خرداد باعث سرافرازی مردم دشت ورامین است

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستانهای ورامین،پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در نشست کارگران و تولید کنندگان شهرک صنعتی چرمشهر ورامین که در آستانه قیام خونین ۱۵خرداد برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت تولید و اشتغال در بیانات مقام معظم رهبری نشان دهنده محور و توسعه کشور در کار آفرینی و تولید ملی است و این عرصه اگر احیا و کامل شود، ثمرات فراوانی برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی گفت: در کشور در حوزه های مختلف سندهای راهبردی گوناگونی وجود دارد و تاکنون شش برنامه پنج ساله را پشت سر گذاشته ایم و در برنامه پنج ساله هفتم دولت و مجلس باید سندی مشخص و حمایتی را برای حمایت از صنعت مشخص کنند.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی وجود شهرک های صنعتی متعدد در دشت ورامین را نشانه پیشرفت منطقه دانست و تصریح کرد: در دیار ۱۵خرداد نیز باید برای شهرک های صنعتی سند مشخصی تدوین شود و برای شهرک صنعتی خیرآباد که مشکلات آن در موارد مختلف معضلی برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران شده است و دنبال می کنیم که با حضور مسئوولان مربوطه این مشکلات را مرتفع کنیم.

نوش آبادی بیان کرد: زمانی نرخ بیکاری در شهرستان ورامین بالا بود اما اکنون با پیگیری های انجام گرفته در خصوص استقرار شهرک های صنعتی و الحاق شهرک صنعتی سالاریه و چرمشهر به ورامین نرخ بیکاری به پایین ترین حد خود رسیده است.

وی قیام خونین ۱۵خرداد را حادثه ماندگار و مایه افتخار مردم این دیار دانست و گفت: حادثه ماندگار پانزده خرداد در سال ۱۳۴۲ باعث سرافرازی مردم این دیار است و ما ورامینی ها، قرچکی ها و پیشوایی ها افتخار آن را داریم که پایه گذار بیداری اسلامی و انقلابی بودن از قبل از انقلاب بوده ایم و این اثبات شده است که در اوج خفقان و ظلمت شاهنشانی و زمانی که سرنیزه ها زیر گلوی حق طلبان بود این مردم شجاع با حرکت خاص و مثال زدنی خود این منطقه را قهرمان پرور و نترس به دنیا معرفی کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: انتظار این است که هر سال مراسم پانزده خرداد را به شکل مطلوب و ارزشمند برگزار کنیم و این سند افتخارخودمان را به اقصی نقاط عالم معرفی کنیم اما حق این مردم با آن سبقه درخشان وضعیت کنونی نیست و دولت و حاکمیت باید حقوق حداقلی این مردم را ادا کنند اگر چه زحمات زیادی کشیده شده است اما موضوعات اساسی و مشکلات این منطقه هنوز حل و فصل نشده است.

نوش آبادی یکی از مشکلات جدی این منطقه را کثرت جمعیت اتباع دانست و عنوان کرد: متأسفانه با وجود اتباع خارجی زیاد در این منطقه حق سرانه اتباع خارجی پرداخت نمی شود و ما از دولت درخواست داریم با توجه به جمعیت اتباع در منطقه قانون حضور اتباع خارجی و سرانه تعلق گرفته آنها به این شهرستان ها اصلاح شود.

وی در خصوص سفر ریاست جمهوری به منطقه گفت: اصل سفر ریاست جمهوری به ورامین باقی است و موضوعات گام به گام عملیاتی خواهد شد و هرکسی بتواند با زبانش و قلمش مشکلات منطقه را مطرح و حل کند باید دست او را بوسید و ما طرح های ناتمام زیاد داریم که باید به اتمام برسد و در خصوص مترو هم تلاش ما این است که به نقطه اول که همان احداث مترو ورامین به تهران بوده است برگردیم و نمی دانم در سال های قبل چه مسائلی رخ داده شد که اختصاص مترو به قطار شهری تبدیل شد و باید کسانی که این مسائل را به‌جود آوردند، پاسخگو باشند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول