اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقاومت فلسطین: پاسخی سخت‌تر از «شمشیر قدس» در انتظار دشمن است

همزمان با ورود صدها شهرک نشین صهیونیست به بخش قدیمی قدس اشغالی، مقاومت فلسطین آخرین اخطارهای خود درباره عواقب خطرناک برای رژیم صهیونیستی را صادر کرد.

مقاومت فلسطین: پاسخی سخت‌تر از «شمشیر قدس» در انتظار دشمن  است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اصرار و لجاجت صهیونیست‌های اشغالگر بر برگزاری راهپیمایی تحریک آمیز موسوم به راهپیمایی پرچم در بخش قدیمی قدس سبب شده است که مقاومت تا واپسین ساعات روز شنبه خطاب به صهیونیست‌ها هشدار دهد که منتظر عواقب دردناک این حماقت خود باشد.

رژیم صهیونیستی که ماه مه سال گذشته این راهپیمایی مرسوم شده از سوی شهرک‌نشینان را به دلیل زخم سنگینی که همان ماه از مقاومت در نبرد سیف القدس خورده بود، لغو کرد؛ امسال  اعلام کرده است که  ۲۹ مه(امروز یکشنبه) این راهپیمایی برگزار خواهد شد.

راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها به‌مناسبت سالروز اشغال بخش قدیمی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۱۹۶۷ برگزار می‌شود.

در همین حال صدها نفر از شهرک نشینان صهیونیست شامگاه شنبه هم از سمت دیوار البراق و با عبور از محله اسلامی و خیابان‌های بخش قدیمی قدس به سمت منطقه باب العامود راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی که تحت حفاظت ماموران پلیس رژیم صهیونیستی برگزار شده، شهرک‌نشینان در حالی که پرچم‌های این رژیم را در دست دارند رقص و پایکوبی می‌کردند و شعارهایی نژادپرستانه سر می‌دادند.

بنا بر این گزارش پلیس رژیم اشغالگر، نمازگزاران داخل مسجد الاقصی را از تجمع تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان در نزد باب القطانین مسجد دور کرد.

شهرک‌نشینان به بهانه آماده شدن برای راهپیمایی پرچم خود از صبح روز شنبه چندین بار با پشتیبانی پلیس رژیم صهیونیستی راهپیمایی‌های تمرینی خود را در بخش قدیمی قدس تا منطقه باب الاسباط و باب الواد مسجد الاقصی برگزار کردند که به درگیری با جوانان فلسطینی و بازداشت شماری از آنها منجر شد.

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم به نقل از «ایتمار بن غفیر» افراط گرای صهیونیست و عضو کنست این رژیم اعلام کردند که او قرار است  صبح فردا با جمعی از شهرک‌نشینان وارد مسجد الاقصی شود.

ارتش رژیم اشغالگر همچنین از بیم پاسخ مقاومت به تنش تازه این رژیم در قدس، نیروهای خود را در جنوب سرزمین‌های اشغالی تقویت کرده و سامانه گنبد آهنین خود را در همه شهرها مستقر کرده است.

 

منابع بیت المقدس عصر امروز شنبه از استقرار موانع آهنی در خیابان سلطان سلیمان قدس توسط نیروهای اشغالگر برای تدارک امنیت راهپیمایی فردای پرچم خبر دادند.

 

کانال عبری «کان» هم گزارش داد که ارتش اشغالگر به دلیل ترس از پرتاب موشک از نوار غزه و همچنین پرتاب موشک توسط گروه‌های فلسطینی در جنوب لبنان، نیروهای دفاع هوایی خود و استقرار سامانه‌های گنبد آهنین را تقویت کرده است.

در همین حال گروه‌های مقاومت تنها ساعاتی مانده به برگزاری راهپیمایی پرچم آخرین هشدارهای خود را درباره تبعات این حماقت خود متوجه رژیم صهیونیستی کردند.

پاسخی پشیمان‌کننده‌تر از شمشیر قدس

در همین خصوص «محمد الهندی» رئیس اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد: ملت فلسطین با همه برنامه‌های رژیم اشغالگر روبرو خواهد شد و همه گزینه‌ها روی میز است.

 

او با با بیان اینکه رژیم اشغالگر توانایی‌های مقاومت را دست کم گرفته است، تاکید کرد که این تحقیر مقاومت و ملت فلسطین، برای رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینانش دردسرساز و پشیمان کننده خواهد بود.

الهندی افزود: اسرائیل همچنان تبعات نبرد سیف القدس را تجربه می‌کند و امسال برای این رژیم غم‌انگیزتر از سال گذشته خواهد بود.

این مقام جهاد اسلامی تصریح کرد: امروز مساله فلسطین تنها مساله فلسطینی‌ها و عرب‌ها نیست؛ بلکه بزرگ‌تر از این است. مساله فلسطین مساله همه جهان است.

او با بیان اینکه اسرائیل بازوی آمریکا و غرب در منطقه است، گفت: آمریکا به دنبال تسلیم کردن همه منطقه و تسلط بر همه منطقه است.

الهندی با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله درباره راهپیمایی پرچم رژیم صهیونیستی گفت: همه گزینه‌ها روی میز است و دشمن اسرائیلی هر سخنی از نصرالله را با اعتماد کامل دریافت می‌کند.

او درباره میانجیگری‌های بین المللی برای ممانعت از بروز تنش در سرزمین‌های فلسطینی گفت: اسرائیل ارزشی برای میانجیگری‌ها قائل نیست و فقط بر اساس محاسبات مربوط به امور داخلی خود و موضع آمریکا عمل می کند.

الهندی درباره آینده تشکیلات خودگردان هم گفت: تشکیلات خودگردان آینده اش روشن است زیرا وظیفه آن یک وظیفه امنیتی است و نمی تواند مواضعی همسو با جوانان انقلابی در میدان داشته باشد.

این مقام جهاد اسلامی تاکید کرد: در میدان و روی زمین وحدت میدانی فلسطینیان در مقابله با دشمن به دست می آید.

«صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: رژیم اشغالگر می‌خواهد فردا حاکمیت خود را بر قدس اعمال کند، آن هم پس از شکستی که در سال گذشته از مقاومت و ملت فلسطین متحمل شد.

او افزود: امروز نبرد با رژیم صهیونیستی حول محور قدس و مسجد الاقصی است و ما نگهبانان دفاع از فلسطین هستیم.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس هم شامگاه شنبه تاکید کرد: همه گزینه‌ها روی میز است و اجازه نمی‌دهیم دستاوردهای سیف قدس نادیده گرفته شود.

در همین حال گردان‌های ناصر صلاح الدین شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت هم در بیانیه‌ای از آماده باش همه یگان‌های خود برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی خبر داد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) هم در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما از همه فلسطینیان می‌خواهیم به سمت مسجد الاقصی عزیمت کنند تا توطئه‌های اسرائیل برای یهودی‌سازی قدس را ناکام گذارند.

گردان‌های ناصر صلاح الدین شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت فلسطین هم از آماده باش همه یگان‌های خود برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی خبر داد.

 

حماس هم همه فلسطینی‌ها را به آماده باش و عزیمت به سمت مسجد الاقصی برای مقابله با هر گونه تعرض صهیونیست‌ها دعوت کرده است.

مقاومت فلسطین در نوار غزه هم روز شنبه در راستای توسعه توان نظامی خود آزمایش موشکی انجام داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم با تایید این خبر اعلام کردند: حماس به طور آزمایشی هشت موشک از سمت غزه به سمت دریا شلیک کرده است که علامتی هشدار دهنده است.

حازم قاسم، سخنگوی حماس هم شامگاه شنبه تاکید کرد جنگ با دشمن بر سر قدس ادامه پیدا خواهد کرد تا وقتی که ملت و مقاومت فلسطین بیانیه پیروزی را بنویسند. رژیم اشغالگر در نبرد اراده ها با ملت فلسطین که صاحب سرزمین،حق و تاریخ است،مجالی برای پیروزی ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول