اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

حقوق کارگران شهرداری خرم‌آباد پس از سال‌ها بروز شد

شهردار خرم‌آباد از بروزرسانی حقوق پرسنل شهرداری خبر داد و گفت: حقوق کارگران و نیروهای رسمی و شرکتی همزمان پرداخت می‌شود و دیگر تبعیضی وجود نخواهد داشت.

حقوق کارگران شهرداری خرم‌آباد پس از سال‌ها بروز شد

سعید فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه حقوق پرسنل شهرداری اعم از رسمی، شرکتی و پیمانی بروز شده است، عنوان کرد: خوشبختانه پس از شش ماه کار، در ابتدای سال جدید شهرداری خرم‌آباد که از بدو تاسیس تا پایان سال ۱۴۰۰ با روش حسابداری جزیره‌ای و نقدی اداره می‌شد به روش خزانه داری و حسابداری نیمه تعهدی تغییر مسیر داد.

وی افزود: ظرف دو ماه گذشته شهرداری ماهانه ۲۸ میلیارد تومان بابت حقوق پرسنل پرداخت می‌کند، نکته مهم اینکه حقوق همه پرسنل با هم پرداخت می‌شود.

شهردار خرم‌‌آباد گفت: با توجه به شناخت و تجربه چندین ساله‌‌ای که طی سنوات قبل در حوزه‌های مختلف شهرداری کسب کردم، مهمترین ضعف شهرداری خرم‌آباد را در حوزه نیروی انسانی و مالی دیدم، لذا در زمان انتخاب به عنوان شهردار یکی از برنامه‌های عمده خود را اصلاح ساختار مالی عنوان کردم.

فتوحی با اشاره به اینکه زیر بنای توسعه هر سازمانی ساختار مناسب در ابعاد مختلف است، افزود: در این بین ساختار نیروی انسانی و مالی شاخص ترین قسمت‌های یک سازمان یا مجموعه تلقی می‌شود، بنابراین اصلاح ساختار مالی بخش عمده‌ای از مشکلات نیروی انسانی شهرداری حل و فصل می‌شود.

وی بیان کرد: طی مدت شش ماه دوم سال قبل مقدمات پیاده سازی ساختار خزانه‌داری به منظور تجمیع کلیه منابع مالی شهرداری به انجام رسید که از جمله این مقدمات می‌توان به تغییر ساختار بودجه، اصلاح ساختار دفترچه تعرفه عوارض شهرداری، بروزرسانی سیستم‌های مالی شهرداری بر اساس فرمت جدید، پیاده سازی چارت پرسنلی بر اساس ساختار جدید و موارد دیگر اشاره کرد.

شهرداری خرم‌‌آباد با بیان اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای این روش پرداخت متمرکز حقوق و مزایای پرسنل شهرداری، پیمانکاران تنظیف و فضای سبز است، عنوان کرد: با این همزمانی پرداخت توانسته‌ایم از جابجایی‌های بی مورد پرسنل در بین شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ها جلوگیری کنیم و بخش عمده‌ی از مشکلات نیروی انسانی نیز حل شود.

 فتوحی گفت: یکی دیگر از مزایای این روش هزینه کرد درست و طبق قانون عوارضات پرداختی از طریق شهروندان است؛ به نحوی که کلیه پرداختی‌ها در محل مشخص شده در قانون هزینه می‌شود.

وی افزود: به عنوان نمونه عوارض نوسازی واریزی همشهریان صرفا به منظور فعالیت‌های عمرانی از جمله آسفالت و معابرهزینه می‌شود؛ این در حالی است که در سنوات گذشته مبالغ واریزی به حساب شهرداری نامشخص بود و امکان تقسیم بندی وجود نداشت.

شهردار خرم‌‌آباد گفت: شفافیت و انظباط مالی شهرداری، صرفه جویی در منابع مالی شهرداری، جلوگیری از موازی کاری در بین مناطق و سازمان‌های تابع،توزیع عادلانه خدمات به شهروندان و گزارش‌های آنی و دقیق از کلیه منابع مالی شهرداری از دیگر مزایای پیاده سازی خزانه‌داری است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول