اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پیگیر برگزاری اردوی تیم ملی قایقرانی در الموت هستیم/ استعدادیابی و افزایش ملی‌پوشان در دستور کار قرار دارد

رئیس هیات قایقرانی استان قزوین گفت: پیگیر هستیم که ۲ دوره اردوی تیم ملی قایقرانی در بخش اسلالوم آب‌های خروشان در رودخانه الموت برگزار شود.

پیگیر برگزاری اردوی تیم ملی قایقرانی در الموت هستیم/ استعدادیابی و افزایش ملی‌پوشان در دستور کار قرار دارد

علی احدی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین به تشریح برنامه‌های قایقرانی در سال جاری پرداخت و با تاکید بر لزوم ایجاد بسترهای لازم و زیرساخت‌های پایدار در این رشته ورزشی، اظهار کرد: از شهرداری قزوین پیگیر اختصاص دریاچه باراجین  برای تمرین رشته قایقرانی در بخش آبهای ‌آرام هستیم که نیاز است برای دسترسی راحت‌تر قایقرانان، مکانی نزدیک دریاچه کانتیری که قایق‌ها در آن موجود است، در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت قایقرانان در استخر شهدای مدافع حرم که متعلق به باشگاه مقاومت سپاه استان قزوین، افزود: با افتتاح سد نهب در تاکستان طبق رایزنی صورت گرفته با مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، مقرر شده مکانی برای تمرین در دریاچه این سد در نظر گرفته شود که می‌توان تمرین اردوی تیم ملی آب‌های آرام را هم در این مکان برگزار کرد.

طبق اذعان رئیس هیات قایقرانی استان قزوین در رودخانه زیاران شهرستان آبیک مسیری برای فعالیت قایقرانان در بخش آب‌های خروشان تعبیه شده و فعالیت انجام می‌شود که از مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین پیگیر هستیم با توجه به وجود قایق، برای تمرین در رودخانه و مخزن سد دریاچه زیاران برای بخش‌های اسلالوم و آب‌های آرام قایقرانی فعالیت داشته باشیم و تمرینات را آغاز کنیم.

برگزاری 43 دوره آموزشی

احدی به پیگیری برای فعالیت در دریاچه مهرگان شهر محمدیه با شهردار این شهر خبر داد و توضیح داد: سال 98 اردوی تیم ملی و دو دوره آموزشی هم زیر نظر نوریا نیومن مدرس اعزامی از فدراسیون جهانی قایقرانی، در این دریاچه برگزار شده و فعالیت قایقرانی را احیا خواهیم کرد.

وی به برگزاری 43 دوره آموزشی داوری، مربی‌گری و نجات در آب‌های خروشان طی پنج سال اخیر توسط هیات قایقرانی استان قزوین اشاره کرد و افزود: دوره آموزشی نجات در آب‌های خروشان توسط کیانوش محرابی داور مسابقات قهرمانی جهان رشته رفتینگ برگزار شده که عضو هیات فدراسیون بین‌المللی رفتینگ هم هستند.

 این مسئول ورزشی تصریح کرد: پیگیر هستیم که ۲ دوره اردوی تیم ملی قایقرانی در بخش آب‌های خروشان در رودخانه الموت برگزار شود که زیرساخت‌ها باید آماده و وضعیت آب باید مساعد باشد که همت و همکاری مسئولان استان را می‌طلبد.

رئیس هیات قایقرانی استان قزوین از حضور محدثه حسن‌پور مدال‌ آور آسیا در اردوی تیم ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: نگار صادقی هم از مدال‌ آوران کشوری است و این دو قایقرانی هر دو عضو تیم ملی و از افتخارات استان هستند.

احدی با اشاره به فعال بودن هیات قایقرانی در شهرستان‌ های تاکستان، بوئین‌زهرا، تاکستان، آبیک و آوج بیان کرد: فعال کردن هیات قایقرانی در بخش‌های طارم و الموت را در دستور کار قرار داده‌ ایم و قصد داریم نفرات جدید برای هیات‌های شهرستان‌ های البرز و قزوین معرفی کنیم.

وی به بهبود رنگ مدال‌های ملی و آسیایی و استعدادیابی در رشته قایقرانی و افزایش ملی‌پوشان اشاره و با توجه به مفرح و با نشاط بودن قایقرانی و وجود پتانسیل‌های خوب در استان قزوین، مساعدت مسئولان استانی باید برای ارتقای جایگاه این هیات دراستان و کشور را ضروری بیان کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول