اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

انتقاد از عدم بازنگری بخشنامه‌های حوزه ایمنی

عضو شورای شهر تهران با اشاره به لزوم بازنگری بخشنامه‌های حوزه ایمنی گفت: تأیید ملزومات ایمنی یک امر تخصصی در حوزه سازمان آتش نشانی است.

انتقاد از عدم بازنگری بخشنامه‌های حوزه ایمنی

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، احمد صادقی در  صحن امروز شورای شهر تهران اظهارداشت: در ابتدا عرض تسلیت دارم خدمت بازماندگان کشته شدگان حادثه دلخراش فروریختن ساختمان های اداری و تجاری آبادان و طلب سلامتی برای مجروحین این حادثه و عرض خداقوت و خسته نباشید خدمت نیروهای امدادی مستقر در صحنه که شبانه روز در حال تلاش برای رفع آثار این خسارت سنگین مشغول به فعالیت هستند، پیرو پیام مقام معظم رهبری در خصوص اقدامات عبرت آموز برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی، به شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی تذکر اجرای کامل ضوابط علی الخصوص مبحث سوم مقررات ملی ساختمان را تقدیم می دارم. 

صادقی در ادامه افزود: در کنار این موضوع، شهرداری تهران اخیرا موضوع تاییدیه ملزومات ایمنی در صدور پروانه را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر و طراح واگذار کرده و از 4 خرداد امسال در سامانه های شهرسازی عملیاتی کرده است. شمول این بخشنامه قاطبه صدور پروانه املاک شهر تهران خواهد بود. 

وی در ادامه گفت: نظر به اینکه امر تایید  ملزومات ایمنی در طراحی نقشه های معماری یک امر تخصصی در حوزه سازمان آتشنشانی شهرداری تهران بوده و با وجود داشتن نهاد تخصصی، واگذاری این امر به دفاتر خدمات الکترونیک که در حال حاضر فاقد تخصص ویژه در این حوزه بوده ، صرف تسریع در صدور پروانه بدون لحاظ تامین ایمنی و حفظ جان شهروندان در ساخت و ساز های جدید شهر تهران امری پذیرفته شده نیست. همچنین در زمان بروز حادثه، حواله دادن موضوع تقصیر به این نهاد و آن شخص و دفتر، رافع مسوولیت شهرداری تهران نخواهد بود.

صادقی اظهار داشت: از این رو مقتضی است ضمن توقف این بخشنامه ، با اخذ روش های نوین و هوشمندسازی ، ضمن تسریع در فرایند صدور پروانه، این موضوع از حوزه تخصصی سازمان آتشنشانی خارج نشود.  

این عضو شورا گفت: ضروری است تا جهت جلوگیری از بی توجهی مالکین ساختمان به بحث ایمنی، شهرداری تهران نسبت به اجرای ماده سوم مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های موجود شهر تهران در برابر خطر آتش سوزی، مبنی بر انتشار فهرست ساختمان‌های دارای تأییدیه ایمنی به همراه تاریخ اعتبار و ساختمان‌های فاقد تأییدیه ایمنی اقدام کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول