اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ساختمان‌های ناایمن تعیین تکلیف شوند

استاندار استان مرکزی گفت: ساختمان‌های ناایمن استان ثبت و تعیین تکلیف شوند.

ساختمان‌های ناایمن تعیین تکلیف شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرزاد مخلص الائمه پیش از ظهر امروز در نشست شورای پدافند غیرعامل استان مرکزی، با اشاره به خطرات ساختمان‌های غیر ایمن در استان اظهار کرد: متأسفانه با رخ دادن حادثه متروپل آبادان، زنگ خطر جدی  و دوباره برای همه افراد به خصوص مدیران، ناظران و مالکان به صدا درآمد و یادآوری کرد که نباید در انجام وظیفه کوتاهی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل وقوع حوادثی  مانند متروپل وجود فساد و زد و بند است که باید با مسببین آن برخورد جدی شود افزود: ایستادگی و مقابله با فساد با تمام توان هدف اصلی دولت است.

استاندار استان مرکزی با دردناک خواندن حادثه متروپل بیان کرد: دولت تمام امکانات خود را برطرف کردن مشکلات آبادان به کار بسته است، استان مرکزی نیز بارها برای کمک‌رسانی به آبادان اعلام آمادگی کرده است.

مخلص الائمه اضافه کرد: هشدارهای کتبی توسط مسئولان مربوطه اقدام درستی است که باید در این خصوص با دقت بیشتری کارها را انجام دهند تا شاهد اتفاق دوباره‌ای نباشیم.

وی با بیان اینکه ساختمان‌هایی که ایمنی ندارند باید تعطیل شوند اضافه کرد: مالکان این ساختمان‌ها مسؤول سهل‌انگاری‌ها هستند؛ منتظر نمی‌مانیم تا اتفاقی بیفتد و سراغ ساختمان‌ها می‌رویم.

استاندار استان مرکزی بیان داشت: ساختمان‌ها پرخطر باید اولویت‌بندی شوند و سوابق آنها در فرمانداری‌ها جمع‌آوری شود.

مخلص الائمه تصریح کرد: کلینیک‌ها و مجموعه‌های درمانی در استان وجود دارند که شرایط مناسبی ندارد و این قابل قبول نیست، باید بخشی از درآمدهای حاصل از فعالیتشان را صرف آسایش مردم کنند.

وی افزود: یکی از پاساژهای غیر ایمن اراک، پاساژ طلاست که به کرات هشدارهای لازم داده شده و باید ایمن شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ایران یکی از ۱۰ کشور اول جهان است که حوادث زیادی در آن رخ داده و آموزش و تقویت آمادگی در مواقع بحرانی ضروری است.

علی‌اکبر کریمی بیان کرد: در کشور قوانین خوبی برای مقابله زلزله و افزایش ایمنی ساختمان‌ها وجود دارد که می‌طلبد توجه بیشتری به آن شود تا مشکلات نیز کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید چارچوب‌های ایمنی برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی رعایت شود افزود: برخی مراکز و حتی مدارس استان ایمنی لازم را ندارند که باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیته‌ای برای بازرسی و شناسایی ساختمان‌های غیر ایمن تشکیل شود ادامه داد: باید فهرستی از ساختمان‌های قدیمی و خطرآفرین تهیه شود و برای رفع خطرات برنامه‌ریزی کرد.

کریمی با اشاره به وضعیت بازار اراک نیز گفت: بازسازی بازار نیاز به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که بخشی از آن تحقق پیدا کرده است؛ البته اداره اوقاف نیز به دلیل ذینفع بودن باید در این راستا مشارکت داشته باشد.

وی عمر مفید ساختمان در کشور را پایین‌تر از میانگین جهانی برشمرد و ادامه داد: باید نظارت‌ها جدی گرفته شود و کیفیت‌ها نیز افزایش پیدا کند تا عمر ساختمان نیز بیشتر از ۳۰ تا ۴۰ سال شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلات در ساختمان‌سازی نظارت است که تا حد زیادی تشریفاتی شده و نظارت‌ها نیز به چند نوبت سر زدن هنگام ساخت و چند گزارش خلاصه شده‌ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول