اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

اعلام اولویت جدید حج تمتع برای سومین‌بار/ دارندگان فیش حج تا 27 مهر 1386 فراخوانده شدند

با توجه به تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌های حج تمتع سال جاری، اولویت جدید حج تمتع اعلام شد و مشمولانی که دارای فیش حج تا 27 مهر 1386 هستند، می‌توانند در کاروان‌ها ثبت‌نام کنند.

اعلام اولویت جدید حج تمتع برای سومین‌بار/ دارندگان فیش حج تا 27 مهر 1386 فراخوانده شدند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، اولویت جدید حج تمتع ۱۴۰۱ پس از تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌های حج تمتع اعلام شد. بر همین اساس، زائرانی که متولد ۱۰ تیر ۱۳۳۶ به بعد هستند و فیش حج ۲۷ مهر ۱۳۸۶ به قبل دارند، فراخوانده شدند تا در کاروان‌های باقی مانده حج تمتع سال جاری ثبت‌نام کنند.

البته در برخی از استان‌ها با توجه به ظرفیت کاروان این تاریخ متفاوت است، به طوری که در استان خراسان رضوی تاکنون اولویت دهم مردادماه ۱۳۸۶ به قبل و در برخی از استان‌ها نیز تا پایان مرداد ۱۳۸۶ اعلام شده است.

سازمان حج و زیارت از هجدهم خردادماه که ثبت‌نام از مشمولان حج تمتع سال جاری را آغاز کرد، افرادی که فیش حج تمتع تا ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ به قبل داشتند، فراخواند که پس از مدتی به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها، اولویت فیش حج تمتع را به اول مرداد ۱۳۸۶ به قبل تغییر داد و در این مدت بیش از ۹۸ درصد ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شد.

اما اکنون در حالی که کمتر از ۲ درصد ظرفیت کاروان‌ها خالی است، سازمان حج و زیارت برای سومین‌بار اولویت جدید اعلام کرد و افرادی که تا ۲۷ مهر ۱۳۸۶ به قبل فیش حج تمتع دارند نیز می‌توانند در حج امسال ثبت‌نام کنند. البته همه این افراد باید در حج تمتع ۱۳۹۹ ثبت‌نام کرده باشند.

علاوه بر این، با توجه به الزام ثبت‌نام مشمولان حج تمتع در کاروان‌های شهرهای خود، پیش‌بینی شده که زائران شهرها امکان ثبت‌نام در کاروان‌های استان خود را نیز داشته باشند.

به گزارش فارس، امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که اعزام زائران نیز بر اساس برنامه در نظر گرفته شده، از ۲۳ خردادماه آغاز می‌شود. هزینه حج تمتع نیز متوسط ۳۷ میلیون تومان است که افرادی که مشمول حج تمتع ۹۹ بوده و کمتر از ۶۵ سال دارند، می‌توانند به حج تمتع امسال مشرف شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول