اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اعطای نشان ملی ویژه «فهما» به استان قم

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه این استان برای سومین سال پیاپی توانست در رویداد ملی فهما بیشترین امتیاز را در کشور کسب کند گفت: به همین مناسبت بعد از دو سال پایتختی فرهنگ و هنر مساجد ایران، نشان ویژه فهما به استان قم اختصاص یافت.

اعطای نشان ملی ویژه «فهما» به استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سعید روحانی ظهر امروز در نشست خبری که در راستای تشریح برنامه‌های فهما برگزار شد، طی سخنانی  اظهار کرد: استان قم برای سومین بار و پس‌از ۳ سال متوالی توانست در رویداد ملی فهما «فرهنگ و هنر مساجد ایران» بیشترین امتیاز را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: استان قم امسال نشان ویژه فهما را در مشهد مقدس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدست آورد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم گفت: تمام کانون‌های مساجد کشور فعالیت‌های خود را در سامانه بچه‌های مساجد ثبت می‌کنند و توسط این سامانه با یکدیگر مرتبط می‌شوند و تجارب خود را به اشتراک می‌گذارند. در این سایت تمام فعالیت‌ها رصد می‌شود و با معیار های ۸ گانه کانون‌ها در شاخه‌های مختلف رتبه‌بندی می‌شوند و در مجموع استان‌ها در سال آینده نشان فهما را از آن خود می‌کنند.

روحانی با اشاره به این‌که فعالیت کانون های فرهنگی‌هنری مساجد در ۳ عرصه(شبستان) و ۱۲ موضوع (رواق) برنامه ریزی می‌شود اضافه کرد: این کانون‌ها در شبستان فرهنگ با موضوعات نور، دانش، کتاب، همدلی، رسانه و در شبستان هنر با موضوعاتی از جمله سرود، نمایش فیلم، ترنج، قلم و در شبستان نوآوری با موضوعات کارآفرینی و فناوری فعالیت دارند.

وی با اشاره به این‌که ۲۶ هزارو ۱۶۲ کانون در کل کشور داریم بیان داشت: استان قم ۴۲۹ کانون فرهنگی را در اختیار دارد که در رویداد اخیر در کشور از بین ۳۵۰۰ کانونی که از بقیه برتر بودن، استان قم ۲۹۵ عنوان کانون برتر را از آن خود کرد و در مرحله دوم داوری از بین ۳۹۵ کانون، استان قم ۵۲ کانون را به خود اختصاص داد و در مرحله آخر داوری، استان قم از ۷۰ کانون برتری که تجلیل شدند ۱۴ جایگاه را به خود اختصاص داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد استان قم با اشاره به برگزاری دوره آموزشی آفاق اندیشه با هدف توانمندسازی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد استان قم که در تاریخ ۱۲ تا پانزدهم خرداد در مشهد مقدس برگزار می‌شود، تشریح کرد: این دوره برای هفتمین بار ویژه فعالین فرهنگی کانون‌های استان قم با هدف توانمندسازی کانون‌های استان و ارتقای تشکیلاتی آن‌ها برگزار می‌شود و شعار ما در این دوره مسجد کانون تربیت و تبیین است. 

وی اضافه کرد: «فنون ارتباطات و تعاملات فرهنگی»، «جوان و نوجوان و آسیب‌های فردی و اجتماعی پیش رو»، «مهارت‌های مدیریت فرهنگی»، «آشنایی با ابزارهای فرهنگی‌هنری تربیت»، «آموزش سواد رسانه و فضای مجازی»، «روش‌های جذب و تثبیت جوان و نوجوانان به مسجد»، «جریان‌شناسی فرهنگی و فکری مهاجم»، «کادرسازی در تشکیلات فرهنگی»، «مبانی دوگانه‌های سرنوشت‌ساز و نگاه امیدوارانه در مقابل نگاه مأیوسانه» و «بررسی نقش فراغت مجازی بر هویت دینی جوانان و نوجوانان» عناوینی است که در این دوره آموزشی با تدریس اساتید برتر کشوری برنامه‌ریزی‌شده است.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول