اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

زیرساخت‌های خراسان‌شمالی در حوزه آموزش نیاز به نگاه ویژه است

نماینده مردم ۵ شهر خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت های حوزه آموزشی استان بعد از سفر رهبری تغییر قابل توجهی داشته است، اما هنوز خلأهای زیادی دارد و نگاه ویژه ای می طلبند.

زیرساخت‌های خراسان‌شمالی در حوزه آموزش نیاز به نگاه ویژه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در شورای اداری خراسان شمالی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری که در آخرین دیدار با معلمان مطرح شد، به واقع آموزش و پرورش، باید کانون توزیع و تولید علم نافع برای نسل آینده باشد.

وی گفت: ایام کرونا و آموزش غیرحضوری برای خانواده ها، دانش آموزان و مجموعه فرهنگیان سخت بود و برای گذر از این ایام و جبران خسارت های آموزش غیرحضوری باید تلاش بیشتری مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم ۵ شهر خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش زیادی از جمعیت دانش آموزی استان خراسان شمالی در مناطق روستایی، عشایری و‌ مرزی هستند، افزود: براساس این آمار باید در مقایسه با سایر استان های کشور، خراسان شمالی توجه ویژه ای را می طلبند.

وحیدی عنوان کرد: برای بهبود آموزش در مناطق روستایی و عشایری استان باید در جذب نیروی انسانی نسبت به استخدام نیروهای بومی توجه داشته باشد، تا کیفیت آموزشی موثر واقع شود.

وی بیان داشت: زیرساخت های حوزه آموزشی استان بعد از سفر رهبری تغییر قابل توجهی داشته است، اما هنوز خلأهای زیادی دارد و در موضوع اردوگاه ها، نمازخانه و فضای ورزشی نگاه ویژه ای می طلبند.

وحیدی گفت: در سفر پیش روی رییس جمهور به خراسان شمالی توجه ویژه ای به موضوع آموزش و پرورش شده و نداشته های استان در سفر برجسته شده تا بتوانیم بخشی از نیازهای استان را رفع کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به طرح اجرای معلم سراها در مناطق مرزی استان اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ایجاد معلم سراها در این مناطق از گذشته در دستور کار قرار گرفته ولی نیمه تمام مانده است، براین اساس تلاش بود تا در کنار مدارس برای فرهنگیان مکانی مناسب استقرار معلمان برای ایام هفته تدارک دیده شود که برای استقرار در مناطق مرزی و دورافتاده دچار مشکل نشوند.

 انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول