اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فارس من | آبفا: قطعی آب ناشی از کمبود در بیرجند نداشته‌ایم/ 50 درصد شبکه آب بیرجند؛ مجهز به فشارشکن

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از تجهیز 50 درصد شبکه آب بیرجند به فشارشکن خبر داد.

فارس من | آبفا: قطعی آب ناشی از کمبود در بیرجند نداشته‌ایم/ 50 درصد شبکه آب بیرجند؛ مجهز به فشارشکن

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در پی ثبت سوژه «کاهش فشار آب و قطعی آب در برخی از نقاط مرکز استان به ویژه در منطقه بالادست قلعه بیرجند» در سامانه فارس من، خبرنگار خبرگزاری فارس در استان خراسان‌جنوبی موضوع را مسئول مربوطه پیگیری کرد.

«حسین امامی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص، اظهار داشت: در اواخر سال گذشته حدود ۱۰ فشارشکن در سطح بیرجند نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ درصد شبکه آب بیرجند به فشارشکن مجهز شده است، تصریح کرد: عمده این فشارشکن‌ها هوشمند بوده تا در انتهای شب فشار را کاهش و در طول روز نیز فشار شبکه را منطقی سازد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی افزود: طبق آیین‌نامه‌های نظام مهندسی، تا سه سقف تنظیم فشار بر عهده شرکت آب و فاضلاب بوده که براساس بررسی‌های انجام شده در این خصوص مشکلی در شهر بیرجند وجود ندارد.

امامی در مورد مشکل افت فشار در مناطق بالادست قلعه بیرجند، گفت: در محدوده قلعه براساس بررسی صورت گرفته از سامانه ۱۲۲ تقاضایی در این خصوص ثبت نشده و ابلاغی نیز در این مورد از سوی مردم نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌های صورت گرفته در آن محدوده که عمده آن منازل ویلایی بوده کاهش فشاری ملاحظه نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از مردم این منطقه خواست تا اگر با مشکلی در این زمینه مواجه شدند با سامانه ۱۲۲ شرکت تماس گرفته و مورد را اطلاع دهند تا با حضور همکاران شبکه فشارسنجی و در صورتی که ایرادی در اشتراک خاص وجود داشته باشد، مسئله آسیب‌شناسی و نسبت به رفع آن اقدام شود.

امامی با اشاره به اینکه بحث مدیریت فشار در شبکه توسط شرکت آب و فاضلاب استان اجرایی می‌شود، اضافه کرد: با سازمان نظام مهندسی تفاهم‌نامه‌ای در حال انعقاد بوده که طبق ضوابط نظام مهندسی ساختمان‌های مرتفع در سطح شهر ساختار ایجاد پمپ و منبع را پیش‌بینی کرده تا طبقات بالا دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه در شهر بیرجند در هیچ نقطه‌ای قطعی آب وجود نداشته مگر به سبب اتفاقاتی که در خطوط انتقال در شبکه توزیع رخ داده که در اسرع وقت رفع می‌شود، تصریح کرد: توسط اکیپ ۲۴ ساعته به سرعت رفع و قطعی که سبب کمبود آب در شهر به وجود آید، نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه به دلیل بحث مدیریت پرت آب، فشار آب باید در شبکه مدیریت شود، یادآور شد: وقتی فشار در نقطه‌ای از شهر خیلی بالا رود، قطعاً موضوع ترکیدگی لوله و افزایش پرت آب به وجود می‌آید بنابراین براساس استاندارد ملی باید فشار آب برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول