اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

جلوگیری از تغییر کاربری ۲۰۰ هکتار اراضی چهارباغ

دادستان عمومی و انقلابی از تغییر کاربری ۲۰۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی چهارباغ به ارزش حدود ۶ هزار میلیارد تومان جلوگیری کرد.

جلوگیری از تغییر کاربری ۲۰۰ هکتار اراضی چهارباغ

به گزارش خبرگزاری فارس؛ شاپور صفری، دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ گفت: از تغییر غیرمجاز کاربری ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان چهارباغ به ارزش حدود ۶ هزار میلیارد تومان که در معرض تغییر کاربری بودند، جلوگیری شد.

وی با اشاره به جلوگیری از تغییر کاربری ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی در این شهرستان گفت: در اجرای سیاست های دادگستری کل استان البرز و مصوبات قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییرکاربری استان در پیشگیری و جلوگیری به موقع از تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ های استان، با اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، از تغییر غیرمجاز کاربری ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان چهارباغ به ارزش حدود ۶هزار میلیارد تومان که در معرض تغییر کاربری بودند، جلوگیری شد.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ اراضی آزادسازی شده را واقع در بخش مرکزی «جاده رامجین به عرب آباد» شهرستان چهارباغ اعلام و بیان کرد: سوداگران با اقداماتی از قبیل تفکیک، قطعه بندی و دیوارکشی اراضی کشاورزی به صورت غیرقانونی در حال احداث ویلا و ساختمان بودند که با اعلام به موقع جهاد کشاورزی از طریق رصد برخط اراضی کشاورزی و ورود سریع و صدور دستور قاطع قضایی از تغییرکاربری این اراضی جلوگیری به عمل آمد.

وی با هشدار به سوداگران اضافه کرد: هرگونه تفکیک و قطعه بندی غیرقانونی اراضی کشاورزی مطابق مقررات از جمله قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها جرم و علاوه بر تخریب و قلع و قمع بنای احداث شده، قابل تعقیب کیفری خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول