اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

این فرزندان ایران ایده آورده‌اند؛ حمایت می‌خواهند

استعدادهای ایرانی در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد ایده‌ها و طرح‌های خود را به معرض نمایش گذاشتند و امیدوارند با حمایت مسوولان و سرمایه‌گذاران بتوانند نیازی از نیازهای مردم را رفع کنند.

این فرزندان ایران ایده آورده‌اند؛ حمایت می‌خواهند

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ مصلای تهران از هشتم خردادماه میدان عرضه دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد بود، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان « عصر امید» و با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق از هشتم خردادماه آغاز شده و امروز یازدهم خردادماه به پایان می‌رسد.

در این رویداد، محققان و ایده پردازان دانشگاه آزاد محصولات خود را در زمینه آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی عرضه کردند، مسوولان نیز از این رویداد استقبال خوبی داشتند، سرمایه‌گذاران هم آمده بودند و می‌توان گفت مصلی این روزها به بستری برای ایجاد کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال‌آفرینی دانشجویان تبدیل شده بود.

در روز اول و در مراسم افتتاحیه این رویداد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی حضور یافت و در روزهای بعد سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سعیدرضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی و مسوولان دیگر اعم از نمایندگان مجلس از این رویداد بازدید کردند.

 

کتاب عصر امید، حاوی اطلاعات و مشخصات ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق حاضر نیز در این رویداد رونمایی شد.

* ایده‌پردازان در انتظار حمایت

از درب اصلی نمایشگاه که وارد می‌شوی شور و نشاط و البته افتخار می‌شود احساس درونی‌ات؛ اینجا یک ایران دستاورد عرضه شده است، از ربات‌هایی که بازدیدکنندگان را به وجو می‌آورند تا محصولاتی که هر فردی در زندگی روزمره به آن نیاز دارد.

اصحاب رسانه هم برای پوشش این نمایشگاه حضور دارند، خانمی هم تصاویر شهدا را نقاشی کرده و به خانواده‌هایشان اهدا می‌کند.

اما با محققان داخل غرفه‌ها که صحبت می‌کنیم، یک خواسته در همه مشترک است؛ حمایت مسوولان.

جوانان با استعداد ایرانی از شهرهای مختلف کشور از فرصتی که دانشگاه آزاد در اختیارشان قرار داده استفاده کردند و ایده‌ها و طرح‌هایشان را به نمایش گذاشتند تا دیده شده و مورد حمایت قرار گیرد.

سر در یکی از غرفه‌ها لباس‌ها و مانتوهای زنانه با پارچه‌های سنتی و کار شده می‌بینیم، مسوول غرفه می‌گوید: به اینجا آمده‌ام تا سنت‌های بومی استانمان را ترویج کنم، کارآفرین هستم و فقط به حمایت نیاز دارم.

مسوول یکی از غرفه‌ها نیز به عنوان سال اشاره می‌کند و می‌گوید: امسال که سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است امیدواریم مسوولان تولیدات ما را ببینند.

به غرفه بعدی می‌روم، با دیدن محصولشان کاربردش را متوجه نمی‌شوم از مسوول غرفه درباره محصولی که ارائه کرده‌اند می‌پرسم، می‌گوید: متریال‌های مهندسی بافت ارائه کردیم که جزء مواد پیشرفته صنعتی محسوب می‌شوند، انتظار داریم محصولاتمان برای تولید انبوه حمایت شوند، البته از نظر تجهیزات از سوی مسوولان دانشگاه آزاد مورد حمایت قرار گرفتیم اما یک جاهایی خلأهای قانونی برای تولید انبوه محصولات وجود دارد که امیدواریم اصلاح شود.

در غرفه بعدی دستگاهی ارائه شده بود که میزان وجود عناصر سنگین در نیشکر را اندازه‌گیری می‌کند، این کار برای صادرات محصولات بسیار کاربردی است.

مسوول این غرفه نیز ابراز امیدواری می‌کند که محصولشان دیده و به مسوولان معرفی شود.

بعد از شنیدن خواسته‌های محققان، کمی هم درباره محصولاتشان سوال می‌کنیم.

در یکی از غرفه‌ها محصولات هوشمند ساختمان ارائه شده بود، مثلا یک سایه بان که به‌ صورت افقی و کرکره‌ای مجهز به سنسور حساسیت است و از ورود نور به ساختمان جلوگیری می‌کند.

البته محققان این محصول نیز می‌خواهند که محصولشان بیشتر شناخته و معرفی شود و حضور در رویداد عصر امید را فرصت مغتنمی برای دستیابی به این خواسته‌شان می‌دانند.

خانه هوشمند از دیگر نمونه‌های هوشمند عرضه شده در این نمایشگاه بود، خانه هوشمند به این صورت است که صاحبخانه از بیرون می‌تواند خانه را کنترل کند مثلا سیستم‌های روشنایی، سرمایشی، گرمایشی، صوتی و تصویری را روشن و خاموش کند.

در برخی غرفه‌ها هم محصولات فرهنگی ارائه شده است، محصولاتی در زمینه مشاوره خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی.

مثلا در یکی از غرفه‌ها ایده یک اپلیکیشن مطرح شده که به ارتقای توانایی‌های فرهنگی و مذهبی و شناخت استعدادهای فرهنگی کودکان کمک می‌کند.

مسوولان غرفه‌های فرهنگی هم از حمایت دانشگاه آزاد راضی هستند و برای حمایت دیگر نهادها انتظار می‌کشند.

در برخی غرفه‌ها هم می‌توانستی دلی از عزا دربیاوری، مثلا غرفه‌های مشاغل خانگی که در یکی از این غرفه‌ها شکلات دست‌ساز با طعم و طرح‌های مختلف ارائه شده بود.

در یکی از غرفه‌ها هم شیرینی‌های خاص افراد دیابتی عرضه شده بود، این شیرینی ها از انواع میوه ها تهیه می‌شود و افراد عادی هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

محققان دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه نیز ژلاتین‌های ماهی و پاستیل‌های گیاهی و دارویی با رنگ‌های طبیعی را عرضه کرده‌اند.

غرفه‌های مواد بهداشتی و آرایشی هم از استقبال خوبی برخوردار شده بود، با مسوول یکی از این غرفه‌ها گفت‌وگو می‌کنیم.

وی که یک خانم اشتغال آفرین است، می‌گوید: 13 محصول نانوفناوری در حوزه بهداشتی ارائه کرده‌ایم که هنوز به تولید انبوه نرسیده‌اند.

در این غرفه انواع شوینده‌ها، ماسک‌های پوستی و مواد بهداشتی مانند دهان شویه ارائه شده بود.

در غرفه دیگری هم لکه‌زدایی قوی فرش ارائه شده که با مواد شیمیایی بی‌ضرر برای بدن باعث لکه‌زدایی قوی لکه‌های قوی می‌شود.

غرفه‌هایی هم برای یادآوری اهمیت سلامتی در نمایشگاه می‌بینیم، محققان دانشگاه آزاد واحد همدان دستگاهی ارائه کردند که سلامت و ناهنجاری‌های اسکلتی و عضلانی را پایش می‌کند.

به گزارش فارس، محصولات ارائه شده از سوی محققان دانشگاه آزاد آنقدر زیاد است که در یک گزارش نمی‌گنجد، در روزهای آینده از محصولات دیگر این نمایشگاه نیز صحبت خواهیم کرد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول