اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

حمایت بهزیستی از خانواده‌ جان‌باختگان مترو پل/ زنان سرپرست خانواده تحت پوشش قرار گرفتند

مشاور امور فرهنگی رییس سازمان بهزیستی گفت: تلاش کردیم تا در همان منزل جان باختگان برای همسران آنها موقتاً پرونده ای در بهزیستی تشکیل دهیم و تاکنون 9 نفر از این زنان سرپرست خانواده تحت پوشش قرار گرفتند.

حمایت بهزیستی از خانواده‌ جان‌باختگان مترو پل/ زنان سرپرست خانواده تحت پوشش قرار گرفتند

حجت الاسلام محمد تقی وکیل پور، مشاور امور فرهنگی رییس سازمان بهزیستی و نماینده سازمان بهزیستی در امور متروپل در گفت‌وگو با خبرنگار رفاه و آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس با اشاره به اقدامات این سازمان در حمایت از خانواده جان‌باختگان حادثه متروپل، اظهار کرد: از روز شنبه هفته جاری وارد شهر آبادان شدیم، پس از بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از جان باختگان از کارگرهای روزمزد بودند و وقتی از دنیا رفتند، همسر آنها زن سرپرست خانوار شده است، از این رو سعی کردیم برای اولین بار بازدیدها از این خانواده ها را انجام دهیم.

وی افزود: این خانواده‌ها در مدتی که همسران خود را از دست داده بودند حتی هزینه ای برای برگزاری مراسم ختم در منزل خود را نداشتند، از این رو ما تلاش کردیم تا لیستی را تهیه کردیم و به خانواده‌های کارگران جان باخته سر بزنیم. برخی از این خانواده ها حتی گواهی فوت همسران خود را نداشتند چرا که هنوز پیکرشان از زیر آور بیرون نیامده است، از همین رو  تلاش کردیم تا در همان منزل جان باختگان برای همسران آنها موقتاً پرونده ای در بهزیستی تشکیل دهیم که سهمیه حمایت از 20 نفر از این خانواده‌ها را اخذ کردیم.

مشاور امور فرهنگی رییس سازمان بهزیستی ادامه داد: تاکنون 9 نفر از این زنان سرپرست خانواده تحت پوشش قرار گرفتند و سازمان از آنها حمایت‌ می کند و به آنها مستمری‌های ماهانه پرداخت می‌کند.

وی تأکید کرد: علاوه براین اقدامات، پویشی به نام «بسته مجلس ختم» در آبادان ایجاد کردیم، ما در این ماجرا تلاش کردیم تا از خیرین دعوت کنیم و 30 بسته یک میلیون تومانی درنظر گرفتیم وبه این خانواده ها  تحویل دادیم که در این بسته برخی اقلام مورد نیاز برای مراسم ختم در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام وکیل پوربا اشاره به برخی دیگر از جزییات این سفر، خاطرنشان کرد: ما در حادثه متروپل آبادان خانواده ای را داشتیم که همسر و بچه های او زیر آوار ماندند و زن به عنوان سرپرست خانواده تنها مانده است که او را مورد حمایت خود قرار دادیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول