اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

راه‌اندازی اداره ورزش دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه بین‌المللی امام(ره)

مسئول تربیت بدنی دانشگاه امام بین‌المللی امام خمینی ره استان قزوین از پیگیری مسئولین دانشگاه برای تکمیل طرح های نیمه کاره ۱۲ ساله استخر و سالن‌های جانبی و دانشکده تربیت بدنی خبر داد و گفت: باشگاه بین‌المللی و اداره ورزش دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه تاسیس می‌شود.

راه‌اندازی اداره ورزش دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه بین‌المللی امام(ره)

محمود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین را تنها دانشگاه دارای اساسنامه‌ مصوب مجلس شورای اسلامی و توجه به دو وجه بین‌المللی و نام معمار کبیر انقلاب دانست و اظهار کرد: تربیت بدنی دانشگاه، متاثر از برنامه های راهبردی و کلان از سوی رئیس دانشگاه و هیات رئیسه برای رسیدن به اهداف مهم، اقدام به تشکیل شورای عالی ورزش دانشگاه و کارگروه ورزش اعضای هیات علمی و غیرعلمی شده است.

وی نقش موثر و غیرقابل انکار ورزش و ورزشکاران به عنوان سفیران فرهنگی و اجتماعی را در ایجاد روابط دوستانه بین کشورها و تبادلات فرهنگی ورزشی ذکر کرد و افزود: با نظر معاونت دانشجویی فعالیت‌های ورزشی دانشجویان غیر ایرانی در ساختار جدید به اداره ورزش دانشجویان غیر ایرانی ارتقا می‌یابد تا بر این مبنا روابط بین‌المللی ورزشی تعریف و اجرا شود که مسابقات بین‌المللی، دوستانه و ... در دستور کار قرار می‌گیرد.

مسئول تربیت بدنی دانشگاه امام بین‌المللی امام خمینی"ره" استان قزوین از تاسیس و راه‌اندازی باشگاه بین‌المللی برای رسیدن به هدف دانشگاه مبنی بر حضور پررنگ در میادین ورزشی ملی و بین‌المللی  اشاره و ادامه داد:  امسال با توجه به فضاهای موجود تربیت بدنی اقدام به تشکیل کلاس‌های مدرسه فوتبال، فوتسال و بسکتبال با حضور مربیان مجرب و تحصیل‌کرده دانشگاهی‌ برای غنی سازی اوقات فراغت رده سنی نونهال و نوجوان شامل فرزندان اساتید،  کارکنان و اقشار دانشگاهی استان کرده است.

حیدری برای رسیدن به اهداف کلان و توسعه پایدار در اجرای برنامه‌ها ، اصلاح زیرساخت‌ها و توسعه فضاهای ورزشی را  بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: متاسفانه مدیریتهای ضعیف گذشته دانشگاه موجب عقب‌ماندگی و چه بسا فرصت سوزی عظیم شده است.

وی به نیمه کاره ماندن ۱۲ ساله طرح استخر و سالن‌های جانبی و دانشکده تربیت بدنی اشاره و تصریح کرد: پیگیری و تکمیل این طرح در دستور کار رئیس و معاونت دانشجویی دانشگاه قرار دارد که با توجه به تورم بسیار بالا کار بسیار سختی است و حداقل به اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان نیازمند است.

این مسئول با بیان اینکه احداث زمین چمن مصنوعی،  فوتسال ساحلی، اسکواش و رشته‌های همگانی در دستور کار قرار دارد، افزود: در این زمینه آمادگی مشارکت با بخش خصوصی را داریم.

مسئول تربیت بدنی دانشگاه بین‌المللی امام استان قزوین بیان کرد: از درخواست‌های تربیت بدنی دانشگاه میزبانی المپیاد سراسری دانشجویان کشور با تایید معاونت دانشجویی دانشگاه،  توسعه زیرساخت‌ها، نیروی مجرب کارشناسی، توسعه فضاهای روباز در راستای توسعه سلامت و نشاط اجتماعی با رویکرد ورزش دانشگاهی، آموزشی،  پرورشی و پژوهشی از طریق اجرای رویدادهای ورزشی درون دانشگاهی‌(جشنواره‌های سنتی و همگانی) استانی،  منطقه‌ای، ملی و بین، شرکت در مسابقات دانشگاه‌های منطقه ۴، حضور در المپیاد سراسری کشور در تبریز و شرکت دانشجویان غیر ایرانی در المپیاد بین‌المللی اصفهان است. 

حیدری شرکت دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه بین‌المللی امام در مسابقات المپیاد شاهد و ایثارگر اصفهان، انجام مسابقات دوستان چند جانبه بین‌المللی و ارتباط با دانشگاه کشورهای اسلامی و ارتباط موثر با روابط بین‌المللی دانشگاه در راستای تقویت ارتباطات بیرونی و ... را از دیگر درخواست ها برشمرد و تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های مربی‌گری،  ارتقای سطح دانش مربیان و اقشار دانشگاهی،  اجرای کارگاه‌های دانش افزایی، برگزاری برنامه‌های ورزشی همگانی با رویکرد طبیعت، گلگشت، کوهپیمایی، همکاری و مشارکت با سایر دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص برنامه‌های ورزشی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول