اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آغاز پانزدهمین دوره جشن «زیر سایه خورشید» با اعزام 64 کاروان به سراسر ایران

عضو کاروان زیر سایه خورشید اعزام شده به چهارمحال و بختیاری گفت: جشن زیر سایه خورشید در دهه کرامت با اعزام ۶۴ کاروان به کل کشور پانزدهمین دوره خود را آغاز کرده است.

آغاز پانزدهمین دوره جشن «زیر سایه خورشید» با اعزام 64 کاروان به سراسر ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صنایعی صبح امروز در آیین اهتزاز پرچم امام رضا(ع) در بام ایران با بیان اینکه جشن‌ زیر سایه خورشید عظیم‌ترین و بزرگترین برنامه معنوی کشور است، گفت: جشن زیر سایه خورشید در دهه کرامت با اعزام ۶۴ کاروان به کل کشور پانزدهمین دوره خود را آغاز کرده است.

سخنران کاروان زیر سایه خورشید اعزام شده به چهارمحال و بختیاری به هدف برگزاری این جشن‌ها اشاره کرد و افزود: طی ۲ سال گذشته ویروس کرونا سفر مردم به حرم امام رضا(ع) را با محدودیت مواجه کرد که این حرکت کاروان زیر سایه خورشید باعث شد تا دلتنگی مردم کمی التیام یابد و معارف رضوی با حضور خادمان در استان‌ها و شهرهای کشور بیان و تبیین شود و دل‌های عاشقان اهل بیت از راه دور با آستان مقدس علی بن موسی رضا(ع) گره بخورد.

صنایعی اظهار داشت: ارتباط مردم با امام رضا(ع) از راه دور فقط مربوط به این ۱۰ روز نیست بلکه عاشقان می‌توانند کد ۷۵ که کد استان چهارمحال و بختیاری است را به شماره ۱۰۸۸ پیامک کنند و از همه برنامه‌های حرم مطلع شوند و از آن‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه جایگاه امام رئوف برای مردم ایران یک جایگاه خاص است، ادامه داد: در روایتی تنها حضرت زهرا(س) و امام رضا(ع) به عنوان پاره تن پیامبر معرفی شدند و در ادامه همین روایت آمده که هیچ گناهکاری به زیارت امام نمی‌آید مگر اینکه به برکت این زیارت گناه او بخشیده شود.

سخنران کاروان زیر سایه خورشید در پایان گفت: عنایت‌های دینی در سفرهای این کاروان دیده‌ایم که یک درس برای ماست تا اگر پا یا پول آمدن به حرم را نداریم ارتباط قلبی از راه دور را فراموش کنیم و یقیناً عنایت آقا شامل حال این افراد می‌شود.

یادآوری می‌شود، پنج نفر از خادمان رضوی از روز گذشته وارد چهارمحال و بختیاری شدند و قرار است در طول ۱۰ روز اقامتشان به شهرهای مختلف استان سفر کنند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول