اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

هیچ استانی در غرب کشور مانند همدان درگیر کمبود معلم نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه هیچ استانی در غرب کشور مانند همدان درگیر کمبود معلم نیست گفت: امسال ۳۵۰ هزار دانش‌آموز با ۲۰ هزار معلم خواهیم داشت که با این اوصاف در زمینه نیرو کمبود داریم.

هیچ استانی در غرب کشور مانند همدان درگیر کمبود معلم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمود نقوی ظهر امروز در شورای اداری استان با بیان اینکه در استان ما چند چالش وجود دارد اظهار کرد: نخستین چالش کمبود نیروی انسانی است در حالی که در منطقه غرب کشور هیچ استانی چنین مشکلی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه ۸۱ هزار ساعت نیرو در گروه الف امسال نیاز داریم که اگر تمام بازنشستگان به کمک آموزش بیایند تامین نخواهد شد گفت: سال‌های گذشته سهمیه ما در دانشگاه فرهنگیان ۴۲۶ نفر و در ماده ۲۸،  ۴۵۷ نفر بود و عدد پایینی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیروی انسانی ما برای سال ۹۱ برای ۲۵۰ هزار دانش‌آموز بوده است خاطرنشان کرد: امسال ۳۵۰ هزار دانش‌آموز با ۲۰ هزار معلم خواهیم داشت که با این اوصاف در زمینه نیروی معلم کمبود داریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰۰ کلاس بالای ۳۵ نفر داریم گفت: ۱۸۸ پروژه فعال در حال ساخت و ساز است که تقریبا ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا فضای آموزشی تامین شود.

نقوی با بیان اینکه مشکل دیگر معلمان در ارتباط با تعیین تکلیف برای «طرح امین» است تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ نفر حداقل پرونده‌ای است که قول دادند تعیین تکلیف شوند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس نیز با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جزیره‌ای و یا کاریکاتوری باشد مشکلات را حل نخواهد کرد اظهار کرد: به معلم توجه نکنیم حتما شاهد تحقق حیات طیبه و بهره‌گیری از نیروی ماهر در آموزش و پرورش نخواهیم بود.

کیومرث سرمدی ضمن درخواست اجرای رتبه بندی معلمان بدون قید بند و شرط گفت: به قول معروف باید سر کیسه را شل کرد؛ معطلی اجرای این طرح قابل قبول نیست، با تسریع کار شیرینی را در کام معلمان بیشتر کنید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مدارس اقدامات خوبی صورت گرفته اما مشکل نیروی انسانی مثلا  تعیین تکلیف خرید خدمت مهم است افزود: طرح‌های نیمه‌تمام خصوصا در اسدآباد باعث تلف شدن منابع شده است ضمن اینکه امکانات و تجهیزات ما در مدارس حتی در مرکز استان کهنه شده که امیدواریم به جایی برسیم که مدارس ما زیباتر و به‌روزتر شوند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نبود انگیزه کار کیفی در ادارات آموزش و پرورش را از دیگر مشکلات دانست و عنوان کرد: امیدواریم سفر وزیر به استان چند روزه باشد تا به تمام شهرستان‌ها سر بزنند و مشکلات را از نزدیک ببینند و برای حل آن کمک کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول