اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شناسایی ۲۰۰ ساختمان ناامن در تبریز/7000 هکتار از مساحت تبریز نیازمند بازآفرینی شهری است

سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهردار تبریز گفت: هفت هزار هکتار از مساحت این شهر نیازمند بازآفرینی شهری است.

شناسایی ۲۰۰ ساختمان ناامن در تبریز/7000 هکتار از مساحت تبریز نیازمند بازآفرینی شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد عزتی پنجشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز با وزیر کشور اظهار کرد: محدوده بافت حاشیه نشین شهر تبریز ۵۰۰ هکتار است که ۱۲۵هزار نفر از جمعیت شهر را در خود گنجانده است.

وی همچنین اضافه کرد: محدوده محور تاریخی و فرهنگی تبریز ۴۶۹هکتار بود که اکنون با رشدی که داشته به ۱۲۰۰هکتار رسیده و روستاهای الحاقی واقع در محدوده تبریز نیازمند رسیدگی و طرح جامع است.

عزتی با اعلام اینکه هفت هزار هکتار از مساحت تبریز نیازمند بازآفرینی شهری است، تصریح کرد: منطقه ای که ضروری است هرچه سریع تر به آن رسیدگی شود، چهار هزار و ۲۰۰ هکتار یا همان سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی بوده و لازم است ۲۷هکتار از بافت فرسوده تبریز تملک شود که برای تملک این زمین ها و ساماندهی حاشیه نشینی ۵۰هزار میلیاردتومان نیاز است.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: میدان صاحب آباد که یکی از اماکن تاریخی تبریز است، نیازمند ساماندهی و تملک مغازه های ضلع جنوبی است که تاکنون انجام نشده است.

سرپرست معاونت شهرسازی شهردار تبریز درباره پروژه های نیمه تمام دولت در این شهر نیز بیان کرد:  خط آهن تبریز-تهران، آزادراه سه راهی اهر، آزادراه تبریز-زنجان، آزادراه ارمنستان و... از مهم ترین پروژه هایی هستند که باید تکمیل شوند.

وی از شناسایی ۲۰۰ ساختمان ناامن در تبریز خبر داد و گفت: ۲۹۰ ساختمان بالای ۱۰طبقه، ۲۸۵ ساختمان کمتر از ۱۰طبقه و ۱هزار و ۲۵۰ ساختمان ۵ طبقه در تبریز وجود دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول