اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اولین گروه زائران تاجیک 20 ژوئن عازم سرزمین وحی می‌شوند

بنابر اعلام مرکز مطبوعاتی کمیته در امور دین تاجیکستان سفر اولین گروه زائران تاجیک به سرزمین وحی 20 ژوئن و بازگشت آنها در 18 جولای پیش بینی شده است.

اولین گروه زائران تاجیک 20 ژوئن عازم سرزمین وحی می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، اولین گروه از زائران تاجیکستان روز اول دهه سوم ماه ژوئن عازم عربستان سعودی می‌شوند.

بنابر سخنان «افشین مقیم» سخنگوی کمیته در امور دین تاجیکستان، سفر اولین گروه زائران تاجیک به سرزمین وحی 20 ژوئن و بازگشت آنها در 17 جولای پیش بینی شده است.

هزینه حج برای شهروندان تاجیکستان در سال 2022 میلادی 61 هزار سامانی معادل 5350 دلار تعیین شده که 25 هزار سامانی بیشتر از سال 2019 میلادی می‌باشد.

در سال 2019 هزینه حج برای شهروندان تاجیکستان 35 هزار سامانی معادل 3 هزار و 750 دلار (به نرخ ارز آن زمان) بود.

مقیم افزایش قیمت ها را با افزایش نرخ تعدادی از خدماتی  مرتبط دانست که در عربستان سعودی ارائه می‌شوند.

وی گفت که گرچه در گذشته برای هر زائر قیمت 236 دلار برای خدمات در منا و عرفات پیش بینی شده بود، اما امسال میزان این هزینه را به هزار و 424 دلار افزایش داده اند.

سخنگوی کمیته در امور دین ادامه داد: علاوه بر این، قیمت سوخت و خدمات حمل و نقل نیز افزایش داشته که نیز بر هزینه سفر تاثیر خود را گذاشته است.

بنابر سخنان وی، تنها ساکنان 40 تا 65 ساله تاجیکستان مجاز به انجام سفر به عربستان سعودی برای انجام مناسک حج هستند.

وی افزود: همانطور که قبلا گزارش داده بودیم، قبل از همه کسانی به مکه سفر می‌کنند که به دلیل محدودیت های ناشی از ویروس همه گیر، نتوانستند به حج بروند.

طبق سخنان وی، امسال برای زائران تاجیکستان 3 هزار و 562 سهمیه تخصیص شده است.

باید گفت که هزینه حج امسال نه تنها در تاجیکستان بلکه در سایر کشورها از جمله ازبکستان افزایش و تا 5 هزار و 650 دلار، روسیه حدود 6 هزار دلار، قزاقستان – 6.5 هزار دلار و قرقیزستان حدود 4.5 هزار دلار رسیده است.

لازم به یادآوری است که بر اساس گزارش وزارت حج و عمره سعودی، امسال افراد زیر 65 سال که واکسن کرونا دریافت کرده اند مجاز به زیارت هستند.

زائران خارجی باید نتیجه منفی آزمایش کرونا را ارائه کنند که حداکثر 72 ساعت قبل از عزیمت به عربستان سعودی دریافت شده است.

در سال 2020 میلادی به دلیل شیوع ویروس همه گیر، عربستان سعودی انجام حج برای زائران خارج از این کشور را منع و تعداد زائران از داخل را تا هزار نفر محدود کرد.

در سال 2021 میلادی تعداد زائران تا 60 هزار نفر افزایش یافت، اما به زائران از خارج این کشور باز هم اجازه انجام مناسک حج داده نشد.

در سال 2016 میلادی تاجیکستان تصمیم گرفت افراد زیر 40 سال را در لیست کسانی که می‌توانند برای انجام مناسک حج به سعودی سفر کنند، قرار ندهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول