اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مراسم ارتحال امام(ره) در بیروت: ایران در منطقه تحول راهبردی ایجاد کرد

شخصیت‌هایی از محور مقاومت منطقه در مراسمی که امروز در مرکز فرهنگی امام خمینی (ره) بیروت برگزار شد به توصیف نقش رهبر کبیر انقلاب اسلامی در مقابله با دشمن صهیونیستی پرداختند.

مراسم ارتحال امام(ره) در بیروت: ایران در منطقه تحول راهبردی ایجاد کرد

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، مراسم گرامیداشت سی و سومین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در مرکز فرهنگی امام خمینی جمهوری اسلامی ایران در بیروت، پایتخت لبنان در حال برگزاری است.

حزب الله:قدرت محور مقاومت از برکات امام راحل(ره) است

به گزارش العهد، سید ابراهیم امین السید، رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان در این مراسم تاکید کرد: امام خمینی(ره) انگیزه ای بزرگی و منحصر به فرد به جنبش نیروهای مقاومت، مجاهدان، انقلابیون و رهروان راه آزادی و استقلال داد.

او تاکید کرد: امام خمینی(ره) ایران را از موضع متحد آمریکا و اسرائیل به کشوری تبدیل کرد که به اصول و گزینه مقاومت با وجود فشارها پایبند است.

امین السید با بیان اینکه ایران یک تحول راهبردی را در منطقه ایجاد کرد، گفت: آنچه که ما در ایران، لبنان، فلسطین و یمن دست یافته‌ایم از برکات این امام بزرگوار و روح او و سفارش‌ها و الهامات اوست.

او با اشاره به اینکه کدام دین دعوت به عادی‌سازی روابط با دشمن می‌کند، گفت: در انتخابات پارلمان اخیر لبنان همین برای ما کافی است که مقاومت دشمن صهیونیستی را ناامید کرد.

امین السید گفت: کشورهایی در منطقه حذف خواهند شد و ما  از جهان قدرتمندان هستیم که در آن موجودیت از آن آزادگان و نه سرسپردگان و خیانتکاران خواهد بود.

سفیر ایران: انقلاب ایران همواره باشکوه و استوار می‌ماند

محمد جلال فیروزنیا، سفیر ایران در بیروت طی نطقی در ابتدای این مراسم تاکید کرد: معادله‌‍ای که انقلاب اسلامی ایجاد کرد به عدد مهم موازنه قوا در سطح منطقه و جهان تبدیل شده است.

او تاکید کرد: ایران و متحدانش در محور مقاومت اکنون قوی‌تر از همیشه هستند.

سفیر ایران در خصوص مساله فلسطین نیز تاکید کرد: این اراده ملت فلسطین است که در نهایت پیروز می‌شود.

فیروزنیا گفت: اهتمام به وحدت امت اسلامی و تاکید بر آزادی، عدالت و مبارزه با استکبار جهانی ارزش‌هایی است که انقلاب اسلامی ایران را تحت رهبری امام خمینی شکل داد و این انقلاب تحت رهبری امام خامنه‌ای استوار و باشکوه ایستاده و هرگز دچار افول نخواهد شد.

سفیر ایران در بیروت همچنین گفت: انتخابات اخیر در لبنان نشان داد که این ملت عزیزهمچنان به خط مشی مقاومت پایبند هستند.

«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی هم در این مراسم گفت: ایران از مقاومت مردم فلسطین حمایت و پشتیبانی می‌کند.

او تاکید کرد: انقلاب اسلامی به دیگران شجاعت داد تا در برابر اشغالگری اسرائیل مقاومت کنند.

نماینده نبیه بری:بدون حمایت ایران مقابله با اسرائیل ممکن نبود

«ایوب حمید» نماینده «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم در این مراسم تاکید کرد: بدون حمایت مستمر ایران، رسیدن به موازنه دقیق در مقابله با اسرائیل ممکن نبود.

وی افزود: رشد مقاومت و رسیدن به موازنه بازدارندگی با دشمن چیزی جز محصول این مشارکت واقعی در مقابله با دشمن استکبار و مشارکت در مقابله با دشمن تکفیری نیست.

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت هم در این مراسم گفت: امام خمینی تاکید کرد که آمریکا شیطان بزرگ است و از مهم‌ترین ماموریت‌های انقلاب اسلامی و علما مقابله با سیطره آمریکا بود.

وی افزود: کسانی که به ادعای دفاع از اهل تسنن با امام خمینی مخالفت کردند، امروز قهرمانان سازش با دشمن صهیونیستی شدند.

شیخ حمود گفت: ما همه کسانی را که پرچم جنگ علیه امام خمینی را  به ادعای دفاع از اهل تسنن بالا بردند، محکوم می‌کنیم زیرا آنها با چراغ سبز آمریکا و اسرائیل دست به این کار  زدند.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول