اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

اخذ شهریه در مدارس دولتی بوشهر ممنوع است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدارس در موقع ثبت‌نام دانش‌آموز، فقط حق دریافت مبلغ کتاب و بیمه دارند و دریافت وجوه تحت هر عنوان دیگری ممنوع است.

اخذ شهریه در مدارس دولتی بوشهر ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی موحدی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ثبت‌نام دانش آموزان در پایه‌های مختلف تحصیلی از ۸ خرداد شروع شده و تا پایان مرداد سال جاری ادامه دارد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: تکریم ارباب رجوع و نصیب برابر آموزشی از اولویت‌های آموزش و پرورش استان در ثبت نام دانش آموز است.

وی تاکید کرد: مدارس در زمان ثبت‌نام فقط حق دریافت هزینه کتاب و بیمه را دارند 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: ثبت‌نام در مدارس شاهد، استعدادهای درخشان و نمونه از طریق سامانه‌های ویژه این مدارس انجام می‌شود.

موحدی با بیان اینکه آیا پایگاه‌های سنجش بدو ورود از اوایل تیرماه فعالیت خود را شروع می‌کنند، خاطرنشان کرد: ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی پس از مراجعه دانش‌آموز به پایگاه‌های سنجش بدو ورود و اخذ تاییدیه از این پایگاه‌ها، قطعی است.

وی عنوان کرد: ثبت‌نام میان پایه‌ها بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سامانه سیدا توسط مدیر مدرسه انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص لباس فرم دانش‌آموزان گفت: مدیران مدارس مجاز به انعقاد هیچ‌گونه قراردادی با تولیدکنندگان لباس فرم دانش آموز نیستند و دریافت مبلغ فقط توسط تولید کننده بر اساس قیمت‌های اعلامی توسط اتحادیه و نرخ‌نامه مورد تایید ادارات صنعت معدن تجارت و به طور مستقیم از اولیا انجام می‌شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: با تشکیل تیم‌های مختلف نظارتی در مرکز استان و شهرستان‌ها و مناطق، فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت مستمر نظارت و رصد می‌شود.

احمد قاسمی افزود: اولیا و دانش آموزان می‌توانند شکایات خود را از تخلفات احتمالی مدارس در سامانه shekayat.medu.ir ثبت کرده و یا به کارشناسان ارزیابی عملکرد ادارات شهرستان‌ها و مناطق مراجعه کنند.

وی در پایان عنوان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵۲ هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی آینده در مدارس استان ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول