اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

65 کاروان زیر سایه خورشید در 2000 نقطه امکان زیارت امام رضا(ع) را فراهم می‌کنند

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: ۶۵ کاروان با ۴۰ نوع برنامه طی ۱۱ روز به حدود ۲ هزار نقطه کشور سفر می‌کنند و در این ایام حدود ۱۱ هزار برنامه توسط خادمان اجرا می‌شود.

65 کاروان زیر سایه خورشید در 2000 نقطه امکان زیارت امام رضا(ع) را فراهم می‌کنند

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی از خبرگزاری فارس نشست خبری برنامه‌های کاروان‌های زیر سایه خورشید با حضور مجتبی مختاری مدیر عامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در دفتر این آستان نورانی در استان تهران برگزار شد.

در این نشست مختاری حرکت کاروان‌های زیر سایه خورشید را با هدف پیوند امت با امام رضا (ع) دانست و گفت: این برنامه‌ها در ایام ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت اوج می‌گیرد اما باید این فرصت را مغتنم بشماریم.

برقراری امکان زیارت امام رئوف در همه کشور هدف اصلی زیر سایه خورشید

وی با بیان اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید به دنبال برقراری جریان زیارت در سراسر کشور و ارتباط با امام رئوف است، گفت: کاروان‌های زیر سایه خورشید نمادهای امام رضا (ع) مانند پرچم‌های گنبد نورانی و بسته‌های متبرک برای عاشقان آن حضرت به ارمغان می‌آورند و خادمان امام رئوف نواهایی که زائران در حرم می‌شنوند را برای علاقه‌مندان می‌خوانند در واقع زیر سایه خورشید پلی برای ایجاد اتحاد بین مردم است زیرا عاشقانه امام رضا (ع) صورت متحد به استقبال خانمان است این امام عزیز می‌آیند.

به نقاطی می‌رویم که اهالی آنجا امکان زیارت را کمتر دارند

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به حضور کاروان‌های زیاد زیر سایه خورشید در همه کشور گفت: سعی ما بر این است که به نقاطی برویم که اهالی آنجا امکان حضور در مشهد را ندارند و یا کمتر دارند مانند بیمارستان‌ها به زندان‌ها مناطق مرزی مراکز نظامی مراکز علمی و دانشگاهی و حوزوی ناوهای جنگی خانه‌های سالمندان قبایل و عشایر مناطق دور افتاده و صعب‌العبور برویم.


مجتبی مختاری مدیر عامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی

حضور ۶۵ کاروان زیر سایه خورشید در ۲ هزار نقطه کشور

وی با بیان اینکه کاروان‌ها ۱۵ سال است به جمع مردم می‌روند گفت: حدود ۶۵ کاروان با ۴۰ نوع برنامه طی ۱۱ روز به حدود ۲ هزار نقطه کشور سفر می‌کنند و در این ایام حدود ۱۱ هزار برنامه توسط خادمان اجرا می‌شود.

کمک به آزادی زندانیان و رهایی ده‌ها اعدامی از مرگ با کمک خادمان امام رضا (ع)

مختاری درباره دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید دوخت برنامه اصلی این کاروان‌ها ایجاد فضای زیارتی در همه کشور است اما در کنار آن خادمان امام رضا (ع) دیگر اقداماتی نظیر وساطت برای آزادی زندانیان، اطعام محرومان، توزیع بسته‌های معیشتی، جمع‌آوری کمک برای تهیه جهیزیه و دیگر اقدامات را انجام می‌دهند که در این راستا تاکنون چندین اعدامی از مرگ رها شده‌اند.

فعالیت‌ کاروان‌های زیر سایه خورشید مردمی است و آستان کمترین حمایت را دارد

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی این کاروان‌ها را مردمی دانست و گفت: آستان قدس رضوی در موضوعاتی مانند تردد خادمان و همچنین اهدای بسته‌های متبرک حمایت‌های مالی از کاروان‌ها و جشن‌های زیر سایه خورشید دارد و بقیه کارها توسط مردم و خیران انجام می‌شود و سایر هزینه‌ها را نیز این عزیزان تأمین می‌کنند.

کرامات زیادی در کاروان‌های زیر سایه خورشید مشاهده می‌شود

وی با بیان اینکه کرامات زیادی در سفر‌های کاروان‌های زیر سایه خورشید رخ می‌دهد گفت: کرامات امام رضا (ع) فقط محدود به شفای مریض نیست و در این کاروان‌ها اتفاقات و عنایات بسیار زیادی از امام رئوف مشاهده می‌شود که بنا به برخی ملاحظات این کرامات را اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم.

تنها برنامه تعطیل نشده در کرونا حرکت کاروان‌های زیر سایه خورشید بود

مختاری با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا تنها برنامه‌ای تعطیل نشد، حرکت کاروان‌های زیر سایه خورشید بود، گفت: در ایام کرونا با کاهش فعالیت‌ها مواجه بودیم اما تنها برنامه‌ای که تعطیل نشد، حرکت کاروان‌های زیر سایه خورشید بود که البته این کار با مجوز وزارت بهداشت انجام شد و امسال با کاهش کرونا تعداد کاروان‌ها به عدد قبل بازگشت، البته هنوز اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید به خارج از کشور برقرار نشده و امیدواریم سال آینده این اتفاق هم رخ دهد.

گسترش فعالیت کاروان‌ها درپی حتک حرمت آستان امام مهربان

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در خاتمه گفت: امسال تحت تأثیر هتک حرمت به آستان مقدس امام رضا علیه السلام تلاش می‌کنیم فعالیت‌ها را گسترده تر انجام دهیم و با شعار ایران زیر سایه خورشید کاروان های ماه تفاوت بیشتری به نقاط مختلف کشور رفته عنایات امام رضا را برای مردم بازگو می کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول