اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تشکیل ستاد هفته ری در نیمه دوم سال/ ۵ هزار واحد مسکونی 20 ساله در شهرری پایان‌کار ندارند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ستاد هفته بزرگداشت ری به منظور معرفی ظرفیت‌های شهرستان ری در نیمه دوم سال جاری تشکیل می‌شود.

تشکیل ستاد هفته ری در نیمه دوم سال/ ۵ هزار واحد مسکونی 20 ساله در شهرری پایان‌کار ندارند

سیدعلی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ری اظهار کرد: برای شناساندن هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری، علمی، ورزشی، کشاورزی، صنعتی، دانش بنیان، صنایع تبدیلی و مفاخر میراثی شهرستان ری، هفته بزرگداشت ری تشکیل می‌شود.

وی گفت: بر اساس پیشنهادی که در جلسه شورای فرهنگ عمومی ارائه دادم، در نیمسال دوم سال ۱۴۰۱ ستاد هفته ری تشکیل می‌شود تا با برنامه‌ریزی‌های لازم از ظرفیت‌های این شهر تاریخی استفاده کنیم که این ستاد می‌تواند به طور دائمی فعالیت کند و هر سال مراسم هفته ری را برگزار کنیم.

تخصیص ۲۰۰ میلیون از بودجه فرهنگی مجلس برای ترویج فرهنگ قرآنی در شهرری

نماینده مردم ری و تهران در مجلس با اشاره به نیاز نوجوانان به شادی و نشاط افزود: باتوجه به اینکه بیماری کرونا در حال فروکش کردن است تصمیم داریم برنامه‌های ورزشی و قرآنی را برای ایام تابستان دانش آموزان درنظر بگیریم که شامل مسابقات ورزشی و روانخوانی قرآن می‌باشد و برای این منظور ۲۰۰ میلیون تومان از بودجه فرهنگی مجلس شورای اسلامی اختصاص می‌یابد و کارهای اجرایی نیز برعهده آستان عبدالعظیم(ع) است.

یزدی‌خواه درخصوص کمبود فضای آموزشی شهرری تصریح کرد: به‌دلیل عدم تعهد انبوه‌سازان به اجرای تبصره‌های ذیل ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش مبنی بر اینکه به ازای بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی باید یک واحد آموزشی ۱۰ کلاسه با تجهیزات ساخته شود، دچار کمبود فضای آموزشی هستیم.

۵ هزار واحد مسکونی به‌دلیل تخلف انبوه‌سازان، سند تک‌برگی ندارند

وی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته حدود ۵ هزار واحد مسکونی در مجتمع‌های شهرری ساخته شده اما هیچ مدرسه‌ای احداث نکرده‌اند و به همین دلیل سازندگان نتوانسته‌اند پایان‌کار ساختمان از شهرداری بگیرند و در نهایت مالکان واحدها نیز نتوانسته‌اند سند تک برگی بگیرند و بدون سند نیز نمی‌توانند از تسهیلات بانکی و غیره استفاده کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: بسیاری از این مجتمع‌ها بیش از ۲۰ سال پیش ساخته شده‌اند و برخی مشکلات دیگر نیز داشته‌اند به عنوان مثال در مجتمع ارکیده هر واحد به چند نفر فروخته شده بود که در ادامه منجر به افزایش طبقات شد و لذا در چنین واحدهایی نمی‌توان از مردم انتظار داشت که اکنون برای اخذ سند هزینه‌های مازاد پرداخت کنند.

یزدی‌خواه خاطرنشان کرد: در جلسه شورای آموزش‌وپرورش مقرر شد، جلسه‌ای با حضور مدیران آموزش و پرورش شهرری و مسؤولان شهرداری منطقه ۲۰ تشکیل دهیم و با تعامل، همکاری و همفکری بحث کمبود فضای آموزشی همچنین اخذ سند تک برگی واحدها را عملیاتی کنیم که برای این کار لازم است از زمین‌های تحت تملک شهرداری برای ساخت مدرسه استفاده کنیم و انبوه‌سازان نیز باید بخشی از کار را برعهده بگیرند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول