اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پارلمان یمن: قانون بین‌المللی برای جرم‌انگاری اهانت به پیامبر (ص) تدوین شود

پارلمان یمن در واکنش به اهانت حزب حاکم هند به حضرت محمد (ص) تأکید کرد که چنین اهانتهایی نشانگر میزان انحطاط اخلاقی و ارزشی این افراد است.

پارلمان یمن: قانون بین‌المللی برای جرم‌انگاری اهانت به پیامبر (ص) تدوین شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان یمن شامگاه امروز دوشنبه اهانت حزب حاکم هند به حضرت محمد (ص) و همسران ایشان را بشدت محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) به نقل از این نهاد یمنی گزارش داد، این اهانتها، موجب تحریک احساسات مسلمانان می‌شود و چنین اقدامی، به صورت کلی، مردود و غیر قابل پذیرش است.

پارلمان یمن با اشاره به اینکه چنین اهانت‌هایی نشانگر میزان انحطاط اخلاقی و ارزشی این افراد است، خاطر نشان کرد، این توهین فقط متوجه حضرت رسول (ص) نیست، بلکه تمامی مسلمانان را هدف قرار می‌دهد.

این نهاد یمنی با تأکید بر اینکه نباید در برابر این توهین سکوت کرد، تصریح کرد، چنین اظهارات غیر مسئولانه‌ای نباید بدون مجازات عاملان آن با موضعگیری صریح و روشن دولت هند باشد.

‏پارلمان یمن با اشاره به اینکه سکوت برخی از کشورهای عربی و اسلامی در قبال این اهانت‌ها، موجب چنین موضع‌گیری‌هایی شده است، از کشورهای عربی و اسلامی خواست که با قاطعیت در برابر این مسئله بایستند و خواستار تدوین قانون بین‌المللی برای جرم‌انگاری چنین توهینهایی شود.

در پی اهانت «ناوین کومار جیندال» سخنگوی حزب افراطی «بهاراتیا جاناتا» به عنوان حزب حاکم هند به ساحت نبی اکرم اسلام (ص) و افزایش اعتراضات، این حزب با صدور بیانیه‌ای از تعلیق وی خبر داد. 

حزب حاکم هند در این بیانیه تأکید کرد: «ما به همه ادیان احترام قائلیم و با هر ایدئولوژی که در پی اهانت به هر دین و عقیده‌ای است، مخالفیم و قانون اساسی هند ضمن احترام به همه ادیان، به آن‌ها آزادی عقیده داده است.»

پس از توئیت جیندال و اسائه ادب به ساحت پیامبر اعظم (ص)، بسیاری از کاربران واکنش نشان داده و خواستار تحریم و برخورد با دولت هند شدند. آن‌ها با درج هشتگ «#الا_رسول‌الله_یا_مودی»، این اقدام سخنگوی حزب حاکم هند را در ادامه سیاست افراطی و ضد اسلامی دولت «ناریندا مودی» نخست‌وزیر این کشور دانستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول