اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

صدور هشدار سطح چهار برای سفر آمریکایی‌ها به ایران و لیبی

وزارت خارجه آمریکا با به‌روز رسانی توصیه‌های مسافرتی به شهروندان خود درخصوص ده کشور، از اتباع آمریکایی خواست به ایران و لیبی سفر نکنند.

صدور هشدار سطح چهار برای سفر آمریکایی‌ها به ایران و لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌هایی ضمن به‌روز رسانی سطح خطر سفر اتباع آمریکایی به برخی کشورها، از مردم خود خواست به ایران و لیبی سفر نکنند.

این وزارتخانه با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: «به دلیل خطر آدم ربایی، دستگیری و بازداشت خودسرانه، شهروندان آمریکایی نباید به ایران سفر کنند».

در این بیانیه که در وبگاه وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت، ادعا شده است: «شهروندان آمریکایی که به ایران سفر کرده یا در ایران اقامت دارند به اتهامات ساختگی ربوده، دستگیر و بازداشت شده‌اند. مقامات ایرانی به بازداشت ناعادلانه و زندانی کردن شهروندان آمریکایی، بویژه ایرانی-آمریکایی‌های دو تابعیتی به اتهاماتی از جمله جاسوسی و ایجاد تهدید برای امنیت ملی ادامه می‌دهند».

این وزارتخانه در ادامه مدعی شد: «مقامات ایرانی به طور معمول دسترسی کنسولی به شهروندان آمریکایی بازداشت شده را به تعویق می‌اندازند. دولت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران روابط دیپلماتیک و کنسولی ندارد. دولت ایالات متحده قادر به ارائه خدمات اضطراری به شهروندان آمریکایی در ایران نیست».

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که توصیه‌های مسافرتی را برای حدود ده کشور مختلف به روز کرده است و لیبی را نیز در سطح چهارم کشورهای خطرناک قرار داده و گفت که جنایت، تروریسم، ناآرامی‌های مدنی، آدم ربایی و درگیری‌های مسلحانه در لیبی از جمله دلایل اصلی اجتناب از سفر به این کشور هستند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول