اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سفر پرویز فتاح به چاروسا/بیان مشکلات توسط مسئولان و قول‌های ویژه رئیس بنیاد مستضعفان

رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به قلعه رئیسی گفت: بخش چاروسا جز مناطق ویژه در راستای حمایت بنیادمستضعفان قرار می گیرد.

سفر پرویز فتاح به چاروسا/بیان مشکلات توسط مسئولان و قول‌های ویژه رئیس بنیاد مستضعفان

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان به همراه استاندار به چاروسا سفر کرد.

استاندار، معاون اقتصادی استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کهگیلویه و جمعی از مدیران رئیس بنیاد مستضعفان را همراهی می کنند.

اولین مقصد سفر فتاح حضور در بخش چاروسا و حضور در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی بود که در این نشست مشکلات این بخش از زبان نماینده مردم در مجلس، امام جمعه و عضو شورای شهر بیان شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام موحد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش چاروسا ظرفیت های بزرگی برای اشتغال زایی دارد خواستار راه اندازی بنیاد علوی در این منطقه شد.

موحد با بیان اینکه بخش چاروسا در کنار دیشموک و لنده از مکشلات اساسی رنج می برد خواستار توجه بنیاد علوی به این بخش شد.

در ادامه حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در این نشست ضمن خیر مقدم و تقدیر از حضور رئیس بنیاد مستضعفان به این بخش تاکید کرد: سالهاست نماینده ولی فقیه آیت الله حسینی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار و خواسته مردم این است که بخش چاروسا و شهر قلعه رئیسی تحت حمایت نهاد بنیاد علوی قرار بگیرد و امروز که به این منطقه آمدید این خواسته را محقق کنید.

امام جمعه قلعه رئیسی به مشکلات چاروسا اشاره و بیان کرد: در چند حوزه این منطقه نیازمند توجه است اول در حوزه راه های روستایی حدود صد کیلومتر نیازمند زیرسازی و آسفالت است که از جمله راه ارتباطی شهر قلعه رئیسی به روستای کمردوغ که یکی از زیباترین آبشارهای خطه جنوب در این منطقه است و باعث حضور گردشگران و اشتغال آفرینی می شود.

وی افزود: راه ارتباطی روستای دشت آزادی به سمت امامزاده نورالدین(ع) به جاده پاتاوه دهدشت که کمک شایانی به مردم این منطقه است و دوم در حوزه آبرسانی به روستاها که دارای طرح های آبرسانی قدیمی و لوله های فرسوده است و یکی از چالشهای روستاهای این منطقه کمبود آب می‌باشد.

صلواتی به مشکلات شهری قلعه رئیسی اشاره و گفت: در حوزه شهر قلعه رئیسی جاده کمربندی که به نام شهید سلیمانی است و پروژه های نیمه تمام شهرداری مثل ساختمان شهرداری و ورودی شهر و همچنین نسبت به ساخت خانه های عالم در این منطقه و تجهیز مدارس و حمایت از دانش آموزان و توجه به مطالبات جوانان از جمله ورزشگاه و ایجاد سالن‌های چند منظوره توجه لازم را داشته باشید.

احمدزاده استاندار هم در این نشست منطقه چاروسا را یک منطقه با ظرفیت اما محروم از امکانات دانست و گفت: این منطقه علاوه بر دیشموک و لنده نیازمند حمایت و راه اندازی بنیاد علوی است که امیدواریم همکاری شود و این منطقه را به مناطق پایلوت این بنیاد قرار دهید.

استاندار یادآور شد: توجه به زیرساخت های این منطقه و بعد از دیشموک که دچار معضلات اجتماعی شده این منطقه هم جدیدا دچار این معضلات اجتماعی شده که باید همه تلاش و همکاری کنند تا نگذاریم بیشتر از این به مشکلات اجتماعی بر اثر فقر و بیکاری و مشکلات دیگر دچار شوند.

داریوش فاطمیان عضو شورای شهر قلعه رئیسی هم در این نشست به مشکلات شهری قلعه رئیسی اشاره و تصریح کرد: این شهر با مشکلات زیرساختی عدیده روبرو است که نیازمند راه اندازی بنیاد علوی در این منطقه است.

عضو شورای شهر قلعه رئیسی تاکید کرد: ساختمان شهرداری قلعه رئیسی یکی از ساختمان های شهرداری در استان است که نیمه کاره رها شده و بیش از 25کارمند در یک ساختمان بسیار کوچک کار می کنند.

وی گفت:  توجه به پارک شهدای گمنام و استادیوم ورزشی و کمک جهت راه اندازی کارخانه سنگ شکن این شهرداری از اولویت های این شهر است که امیدواریم بنیاد علوی و مستضعفان کمک و همکاری کنند.

در ادامه فتاح رئیس بنیاد مستضعفان مردم استان را مردمی انقلابی و مومن دانست و  با بیان اینکه مکشلات منطقه را مسئولان به خصوص نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه قلعه رئیسی به خوبی بیان کردند و در ادامه گفت: آنچه از صحبت مسئولان بر آمد این است که منطقه چاروسا یک منطقه با ظرفیت های بزرگ است که در کنار این ظرفیت ها مشکلات زیادی وجود دارد که نیازمند توجه بیش از پیش است.

فتاح عنوان کرد: دو منطقه لنده و دیشموک به عنوان پایلوت استان معرفی شدند و کارهایی در این مناطق آغاز شد که در تلاش هستیم تا پروژه ها و مشکلات اساسی این مناطق هر چه زودتر کمتر شود و برای این منطقه همه ابتدا باید در تهران جلسه برگزار شود و راه اندازی بنیاد در این منطقه را مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور خاطرنشان کرد: برای اینکه وقفه در کار به وجود نیاید نامه از سوی امام جمعه، شورای شهر و مسئولان نوشته و مشکلات اساسی این منطقه در آن قید شود که در اولین فرصت از طریق بنیاد در دیشموک زمینه کار آنها فراهم شود.

وی از اختصاص تسهیلات اشتغال زایی به این منطقه خبر داد و گفت: از اعتبارات اشتغال زایی بنیاد برای برطرف کردن مشکلات جوانان این منطقه تعدادی تسهیلات ویژه برای این منطقه در نظر گرفته خواهد شد و همچنین بسته غذایی از سوی بنیاد علوی به صورت جداگانه از دیشموک به بخش چاروسا اختصاص و توزیع خواهد شد.

فتاح همچنین از کمک به شهرداری قلعه رئیسی خبر داد و گفت: مبلغ قابل توجهی به شهرداری قلعه رئیسی اختصاص خواهیم داد و خود شورای شهر و شهردار اولویت بندی کنند و پروژه های نیمه تمام این شهرداری را تکمیل کنند.

فتاح همچنین از کمک به راه های روستایی و تجهیز مدارس بخش چاروسا خبر داد و گفت: بخش چاروسا جزء مناطق ویژه کمک این بنیاد قرار می گیرد و کار گروهی برای این کار مشخص خواهد شد.

همچنین در پایان این نشست جمعی از مردم قلعه رئیسی با فتاح دیدار و مشکلات بیکاری و پروژه های روستایی و همچنین توجه به رفع فقر در منطقه را خواستار شدند.

گزارش"سیدحسن آرمند"

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول