اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

مثلث محوری موفقیت در کنکور از نظر کارشناسان

برگزاری کنکور سراسری از هشتم تیرماه آغاز می‌شود و داوطلبان دو هفته تا زمان کنکور فرصت دارند، کارشناسان سه اصل مهم را برای موفقیت در کنکور ضروری می‌دانند.

مثلث محوری موفقیت در کنکور از نظر کارشناسان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در روزهای هشتم تا یازدهم تیرماه برای ۵ گروه آزمایشی مختلف برگزار می‌شود.

داوطلبان تا زمان کنکور دو هفته فرصت دارند تا به تمرین تست‌زنی و جمع‌بندی مطالب بپردازند، البته حفظ آرامش و دوری از استرس مهم‌ترین مسأله در روزهای پایانی برای داوطلبان کنکور است.

داوطلبان باید در این دو هفته پایانی با توکل به خدا به تقویت آرامش خود پرداخته و تمرکز را

تمرین کنند.

همچنین داوطلبان باید هر استرسی را از خود دور کنند که این امر با حضور موثر والدین، ورزش و استراحت کافی ممکن می‌شود.

داوطلبان کنکور در دو هفته پایانی باید ورزش و استراحت کافی داشته باشند تا بتوانند ۴ ساعت بر روی صندلی کنکور نشسته و تست بزنند.

از داوطلب سال‌های گذشته کنکور سراسری پرسیدیم که داوطلبان چطور می‌توانند خود را برای روز کنکور و نشستن ۴ ساعته بر روی صندلی آزمون آماده کنند، وی گفت: داوطلبان می‌توانند با شبیه‌سازی کنکور در منزل و یک صندلی شبیه صندلی حوزه آزمون به نوعی کنکور را تمرین کنند.

در این باره با پدر دانا افاضلی رتبه سوم گروه ریاضی کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ نیز گفت‌وگو کردیم، وی گفت:داوطلبان باید استرس را از خودشان دور کنند و بدانند که چطور می‌توانند در رشته مورد علاقه‌شان قبول شوند زیرا اگر داوطلبان وارد رشته مورد علاقه‌شان شوند مسیر درستی را طی کرده‌اند.

مهران منتظر رتبه نهم کنکور سراسری سال ۹۸ در گروه علوم ریاضی و فنی نیز لطف و عنایت خداوند، تلاش و پشتکار خودش و حمایت‌های پدر و مادرش را راز موفقیت در کنکور دانست.

* مثلث محوری موفقیت در کنکور

منصور سعیدی مشاور آموزشی نیز در این رابطه گفت: برای دو هفته پایانی باقیمانده تا کنکور من مثلث آرامش، خودباوری و تکیه بر دانسته‌ها را پیشنهاد می‌کنم.

وی افزود: البته داوطلبانی که برای کنکور سال ۱۴۰۲ می‌خواهند درس بخوانند از اول سال با تلاش شبانه روزی، تکیه بر کتب درسی و همراهی والدین می‌توانند به موفقیت دست یابند.

به گزارش فارس، کارشناسان آموزشی بر این عقیده‌اند که توکل، تمرکز و آرامش در این دو هفته پایانی می‌تواند در موفقیت داوطلبان کنکور نقش موثری داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول