اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اعتراف مقام‌های امریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران

اعتراف مقام‌های امریکایی در شکست فشار حداکثری علیه ایران، نقش مهم مردم در شکست امریکا، داغ شدن پرونده هسته‌ای ایران طی هفته گذشته، لزوم مدیریت مصرف برق از جمله مسائل مطرح شده در خطبه‌های این هفته نماز شهرهای استان زنجان بود.

اعتراف مقام‌های امریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان اعتراف مقام‌های امریکایی در شکست فشار حداکثری علیه ایران، نقش مهم مردم در شکست امریکا، داغ شدن پرونده هسته‌ای ایران طی هفته گذشته، لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق و مدیریت این حوزه، مناسبت‌های این هفته و در نهایت تولد امام رضا از جمله مسائل مطرح شده در خطبه‌های این هفته نماز بود.

امام جمعه قیدار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به اعتراف مقامات آمریکایی مبنی بر شکست  فشار حداکثری علیه ایران اشاره و اظهار کرد: جنگ اقتصادی تمام عیار آمریکا با ایران از ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ آغاز شد که ترامپ یک سال پس از حضور در کاخ سفید، رسماً دستور خروج آمریکا از برجام را امضا کرد و تحریم‌هایی بی سابقه‌ای را بر علیه ایران وضع کرد.

حجت‌الاسلام علی موسوی آمریکایی‌ها، بر این باور بودند که این فشار حداکثری موجب از پا در آمدن ایران شده و منجر به پدیدآمدن تعامل و توافق می‌شود.

وی تاکید کرد: در سایه مقاومت مردم ایران با رهبری‌های مقام معظم رهبری این فشار حداکثری به اعتراف خود آمریکائی‌ها با شکست مواجه شده است که یکی از ابعاد این شکست این است که آمریکایی‌ها با وجود تلاش‌های گسترده‌ای که داشتند، می‌خواستند ائتلاف منطقه‌ای و اجماع جهانی برای مقابله با ایران را شکل دهند، اما زمانی که منافع آمریکا در حوزه‌های مختلف و در سطح منطقه با چالش مواجه شد، هیچ کدام از کشورهای منطقه  حاضر نشدند در این ائتلاف علیه ایران اقدام کنند در واقع، جرأت اقدام نداشتند.

امام جمعه قیدار در دولت بایدن نتایج شکست فشار حداکثری بیشتر خود را نشان داده که نمونه آن را می‌توان در افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ایران با همسایگان و کشورهای غیرهمجوار، عضویت ایران در اتحادیه‌های اقتصادی، انعقاد توافقات راهبردی و غیره یافت در زمینه هسته‌ای هم شاهد افزایش توان ایران با غنای ۲۰ و ۶۰ درصدی هستیم.

وی به قرار گرفتن در هفته محیط زیست اشاره و تصریح کرد: محیط زیست و تنوع زیستی میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل‌‌های قبل به امانت گرفته و باید با حفظ این امانت الهی آن را به نسل آینده تقدیم کند.

موسوی با تاکید بر لزوم تلاش برای مراقبت از محیط زیست ادامه داد: کوتاهی در حفظ محیط زیست قطعا بازخواست الهی را در روز قیامت خواهد داشت و همه ما در رابطه با این امانت مهم الهی مورد سوال خواهیم بود.

داغ شدن موضوع پرونده هسته‌ای ایران

همچنین خطیب جمعه ماهنشان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به بحث پرونده هسته‌ای ایران که این روزها داغ شده و با تقسیم کار آمریکا ،اروپا و رژیم صهیونیستی و با بازیگری رافایل گروسی مدیرکل آژانس گفت: تصویب قطعنامه علیه ایران و محکوم کردن کشور ما، بازی جدید تمرکز جبهه استکبار بر نقاط قوت ایران یعنی برجام موشکی و منطقه‌ای است که با بهانه‌های گوناگون مطرح می‌شود و در صدد سوءاستفاده از هرگونه نقطه ضعف مسؤولان و جبهه انقلاب خواهند بود.

علی‌رضا علی‌اکبری تاکید کرد: دولت کنونی همت خود را به خنثی سازی تحریم‌ها قرار داده و به هرگونه نقشه آمریکا و اروپا پاسخ مناسب و متناسب و البته قاطع خواهد داد، افزود:

وی با اشاره به روز صنایع دستی و گرامیداشت این روز و تاکید بر رونق هر چه بیشتر صنایع دستی در شهرستان و ایجاد غرفه‌ها و نمایشگاه‌ها در سطح شهرستان و استان گفت: حمایت از این حوزه می‌تواند برکات زیادی داشته باشد.

امام جمعه ماهنشان اشاره به ولادت حضرت امام رضا علیه السلام و تبریک این روز به جمیع شیعیان و مریدان و دلباختگان، لزوم شناخت سیره عملی و رفتاری آن بزرگوار را مورد تاکید قرار داد و افزود: آنچه که نیاز مبرم است معرفت افزایی و ایجاد معرفت و آن به امام بزرگوار است که باید در برنامه همه نهادها فرهنگی قرار گیرد.

لزوم مدیریت مصرف برق

همچنین امام جمعه آب‌بر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق تاکید کرد و گفت: این حوزه ضمن صرفه‌جویی نیازمند مدیریت توسط مدیران است.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری به افزایش قیمت‌ها با وجود همه وعده‌ها اشاره و تصریح کرد: کنترل این امر نیازمند نظارت بیشتر است چرا که خانواده‌ها تحت فشار هستند.

وی به حادثه خروج قطار از ریل اشاره کرد و گفت:  به بازماندگان این سانحه تسلیت گفته و برای مصدومان هم آرزوی صحت عاجل دارم.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول