اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

امام (ره) از سرمایه ایمانی مردم، انقلاب را به وجود آورد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ایمان مردم یک سرمایه است و امام از این ثروت بهترین استفاده کرد و از قِبَل این ایمان، انقلاب را به وجود آورد.

امام (ره) از سرمایه ایمانی مردم، انقلاب را به وجود آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه شهرستان بجنورد در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: خداوند برای مال و ثروت نیز حقی قائل شده است و در آیه ای از قرآن آمده است، خداوند برای شما زمین را رام قراردداده است و رزق و روزیتان را از آن بردارید.

وی گفت: بر اساس این آیه کار و تلاش یک فریضه است و این یک دستور است و بر اساس این دستور تنبلی و کاهلی ضد ارزش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: امروز دنیای استکباری به دنبال شکست نظام مقدس اسلامی است و از ابتدای انقلاب تاکنون جنگ در بسیاری از زمینه‌ها وجود داشته است، گاهی با تهاجم فرهنگی، گاهی اقتصاد، گاهی با جنگ تحمیلی و... بوده است.

وی تصریح کرد: تحریم هایی که در سالهای اخیر به ملت ایران تحمیل شده است نیز برای دست برداشتن از ارزش هایمان شکل گرفته و باید با ورود مردم و مسئولین و همچنین کار و تلاش این تحریم ها را خنثی شود.

حجت‌الاسلام نوری با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام، تصریح کرد: طبق روایات زیارت امام رضا (ع) به معنی زیارت همه ائمه است.

امام جمعه بجنورد بیان داشت: مأمون به دنبال تخریب چهره امام رضا بود و به همین دلیل امام را به عنوان ولیعهد خود قرار داد.

وی اظهار داشت: برخلاف اقدامات و برنامه های خلیفه عباسی، بزرگی و عزت امام در جامعه به حدی رسید که دیگر مأمون نتوانست وجودش را تحمل کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به توهین به پیامبر اکرم در هندوستان، افزود: نظام استکباری به دنبال توهین و تحقیر اسلام است و اگر مسئولین هندوستان این توهین ها را ادامه دهد با توجه به جمعیت ۸۰ میلیونی مسلمانان در این کشور، خودشان متضرر خواهند شد.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد، بیان داشت: یکی از توصیه های مقام معظم رهبری در روز رحلت امام خمینی(ره) به مسئولین این بود که از سرمایه ایمانی مردم برای انجام عمل صالح بهره گرفته شود.

وی گفت: ایمان مردم یک سرمایه است و امام از این ثروت بهترین استفاده کرد و از قِبَل این ایمان، انقلاب را به وجود آورد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: امام از سرمایه ایمانی مردم، شهید سلیمانی ها را به وجود آورد و این افراد تربیت شده امام است.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول