اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

وضعیت بازار خودرو قابل قبول نیست/ واردات، طبق آیین نامه‌ای که دولت می‌نویسد خواهد بود

رئیس کمیته صنعت مجلس با بیان اینکه وضعیت فعلی بازار خودرو قابل قبول نیست، گفت: بر طبق تفاهمات، واردات خودرو پس از تنظیم آئین نامه از سوی دولت و تصویب هیأت وزیران انجام می‌گیرد.

وضعیت بازار خودرو قابل قبول نیست/ واردات، طبق آیین نامه‌ای که دولت می‌نویسد خواهد بود

رضا تقی‌پور رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: در مدت حدود یک سال و نیم، بحث های زیادی درخصوص واردات محدود و مدیریت شده خودرو برای تنظیم بازار در کمیسیون صنایع و کمیته صنعت مجلس با جدیت پیگیری شد که ایراداتی شورای نگهبان گرفت و آن ایرادات رفع شد و نهایتا نیز طی یک ماه گذشته، مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرادهایی مطرح کرده بود که با پاسخ های قانع کننده مجلس، این مفاهمه حاصل شد.  

وی گفت: در موضوع واردات، با آئین نامه ای که دولت می‌نویسد و در هیأت وزیران به تصویب می‌رسد، برابر آن واردات صورت می‌گیرد و از این منظر فکر می‌کنیم که این کمکی برای تنظیم بازار ملتهب و متلاطم خودرو است، با توجه به اینکه به هیچ وجه وضعیت فعلی امروز قابل قبول نیست و موجب نارضایتی هموطنان شده است.

رئیس کمیته صنعت مجلس بیان کرد: هفته گذشته با معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صمت موضوع قرعه کشی خودرو را پیگیری کردم و گفتند ایرادات موجود مانند ارسال پیامک های اشتباه، ایرادات جزئی است.

تقی‌پور ادامه داد: ظاهرا مشکل این بوده که بین برندگان اصلی و رزرو تفکیک صورت نپذیرفته و گفتند به دنبال راه حل هستیم تا این مشکل را به نحوی حل کنیم، ضمن اینکه بحث های نرم‌افزاری مربوط به این سامانه هم مشکلات و نواقص داشت که شناسایی شده و به موازات تلاش برای بالا بردن تیراژ خودروهای تولید داخل که مسئله اصلی است، ان‌شاءالله به دنبال این هستند که اشکالات را به سرعت و تا قبل از قرعه کشی آینده رفع کنند.

رئیس کمیته صنعت، کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصل بر این است که به شرایطی برسیم که دیگر نیازی به قرعه کشی نباشد و طبق وعده ای که وزیر صنعت داد این قرعه کشی ها حذف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول