اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حریت: بیکاری بازهم در ترکیه افزایش یافت

یک موسسه آماری از افزایش مجدد میزان بیکاری در ترکیه خبر داد.

حریت: بیکاری بازهم در ترکیه افزایش یافت

به گزارش گروه ین‌الملل خبرگزاری فارس، موسسه آماری ترکیه  به تازگی اعلام اعلام کرد که نرخ بیکاری ترکیه نسبت به ماه مارس افزایش یافته و در آوریل به ۱۱.۳ درصد رسیده است.

به نوشته روزنامه «حریت» داده های موسسه «توییک» نشان می‌دهد که تعداد بیکاران با ۶۵۰۰۰ افزایش به ۳.۸۵ میلیون نفر رسیده است. میزان بیکاری در ماه آوریل برای مردان ۹.۷ درصد و برای زنان ۱۴.۵ درصد بوده است.

بنابر اعلام این موسسه، میزان بیکاری بین جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله از ۲۰.۸ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در آخرین گزارش نسبت به  چشم انداز اقتصادی ترکیه  پیش بینی کرد که میزان بیکاری در ترکیه در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ۱۱.۸ درصد خواهد رسید.

«جولیا هاهن»  یک کارشناس اقتصادی چندی قبل در باره افزایش نرخ تورم در ترکیه هم گفت: «سیاست‌های نادرست "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه عامل رشد نرخ تورم در این کشور شده و به بیش از ۷۰ درصد رسانده است.»

وی گفت: «در حالی که در شرایط تورم سیاست‌های بانکی در جهت افزایش نرخ بهره باشد، اما اردوغان با افزایش نرخ بهره مخالف است.»

رئیس جمهور ترکیه چندی قبل در اظهاراتی انتخابات سراسری پیش رو در سال ۲۰۲۳ را برای سرنوشت این کشور حیاتی خواند. اردوغان  در نشستی با سران شاخه‌های احزاب منطقه‌ای در «آنکارا» اولویت‌های حزب حاکم عدالت و توسعه به ریاست خود را اعلام کرد.

اردوغان گفت: «انتخابات ۲۰۲۳ برای اردوغان و حزب عدالت و توسعه مهم نیست، برای ترکیه مهم است. این بستگی به انتخاب رای دهندگان دارد که آیا ترکیه به ۱۰ کشور برتر توسعه یافته جهان وارد شود یا خیر.»

اردوغان افزود، هر انتخاباتی مهم و حیاتی است. با این حال، انتخابات آتی یک سال بعد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا مسیر توسعه کشور را تا سال ۲۰۵۳ تعیین خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول