اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ارتقاء تولید و اشتغال پایدار ۲ اولویت مهم وزارت تعاون و کار است/ حقوق معوقه کارگران بیمارستان ۵ آذر پیگیری می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با توجه به اعتراض برخی از کارگران بیمارستان پنج آذر مبنی بر عدم حقوق و مزایا خود در زمان شیوع بیماری کرونا، این موضوع در اسرع وقت پیگیری می‌شود.

ارتقاء تولید و اشتغال پایدار ۲ اولویت مهم وزارت تعاون و کار است/ حقوق معوقه کارگران بیمارستان ۵ آذر پیگیری می‌شود

حسینعلی خواجه‌مظفری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: نرخ بیکاری بر طبق شاخص مرکز آمار ایران در سال ۹۹ در گلستان ۹/۱ درصد بوده و این نرخ در سال ۱۴۰۰ به ۷/۵ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه این آمار براساس شاخص بین‌المللی تعریف شده و در این تعریف هر فردی در طول هفته دو روز مشغول کار باشد جزو اشتغال حساب شده و ما به آن اشتغال ناقص می‌گوییم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: اگر آمار اشتغال ناقص را به نرخ بیکاری اضافه کنیم بی‌شک نرخ بیکاری استان بیش از این عدد خواهد بود.

وی ادامه داد: تعهد اشتغال استان گلستان در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۱ هزار و ۳۱۰ نفر بوده که تاکنون در سامانه رصد تعداد ۲ هزار و ۵۰۵ نفر ثبت‌نام کردند.

خواجه‌مظفری گفت: در اقتصاد سنتی متولی و مسئول اشتغال دولت بوده اما در اقتصاد نوین دولت نقشی نداشته و تنها با فراهم کردن زیرساخت‌ها، پرداخت تسهیلات و نظارت بر اشتغال در ایجاد آن سهیم است.

وی بیان کرد: امسال تسهیلات خوبی در این حوزه مصوبه شده که از طریق بند «الف» تبصره ۱۸ مبلغ یک‌هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان و از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه مبلغ یک‌هزار و ۸۱۴ میلیارد تومان و مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان نیز از بخش بازگشت اقساط تسهیلات عشایری و روستایی و در روستاها نیز به فعالیت‌های حومه روستاهای نواحی صنعتی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند، تسهیلاتی پرداخت می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ابراز کرد: در حمایت از کارفرمایان نیز به طرح‌های کارورزی، مشوق‌های بیمه کارفرمایان و مهارت‌آموزی در‌ محیط واقعی کار تسهیلاتی پرداخت می‌شود.

وی افزود: معتقدم که اشتغال تنها توسط یک دستگاه اجرایی میسر نشده و باید همه دستگاه‌های اجرایی و سه قوه در کنار هم کمک کرده و یک دستگاه متولی اجرا این امر باشد.

خواجه‌مظفری خاطرنشان کرد: در استان گلستان تعداد ۲۵ هزار کارگر ساختمانی عضو در انجمن صنفی کارگران بوده که از این تعداد ۱۷ هزار کارگر ساختمانی از طرح بیمه یارانه‌ای برخوردار هستند.

* در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در گلستان از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند

وی اظهار کرد: هر کارگری که از کار به هر نحوه کناره‌گیری می‌کند ظرف مدت ۳۰ روز مهلت دارد به اداره کار شکایت کرده تا بتواند از بیمه بیکاری بهره‌مند شود، در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در گلستان از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به اعتراض جمعی از کارگران بیمارستان پنج آذر مبنی بر عدم حقوق خود در زمان شیوع بیماری کرونا گفت: این موضوع از فردا در دستور کار قرار می‌گیرد تا این عزیزان به حق و حقوق خود برسند.

وی در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی بیان کرد: در سال گذشته مبلغ ۶۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در این حوزه مصوب شد و مبلغ ۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده که امسال این تسهیلات دو برابر شده است.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول