اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عادلانه‌سازی یارانه‌ها اقتصاد کشور را نجات می‌دهد

نماینده لنجان در مجلس گفت: طرح صحیح عادلانه‌سازی یارانه‌ها اگر صحیح اجرا شود اقتصاد کشور را نجات خواهد داد.

عادلانه‌سازی یارانه‌ها اقتصاد کشور را نجات می‌دهد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسین رجایی نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 22 خردادماه در صحن علنی مجلس ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام رضا (ع) طی تذکری با اشاره به ساخت فیلم موهن عنکبوت مقدس گفت: ابتدا اقدام شیطانی، سخیف و غیر انسانی عده‌ای فروش و خائن که با حمایت صهیونیسم خبیث در ساخت یک فیلم ضد ایرانی و دینی اقدام کردند را محکوم می‌کنم.

وی افزود: از مسئولین ذی‌ربط می خواهم عوامل و حامیان داخلی و حتی خارجی ساخت این دهن کجی ها را به اشد مجازات برسانند. دشمنان بدانند خبائث آنان مذبوحانه، کف روی آب و باطل ظاهر خواهد بود.

نماینده مردم لنجان در مجلس یازدهم با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب گفت: واجب می‌دانم به عنوان سرباز ولایت از مقام معظم رهبری که در دیدار اخیرشا مجدداً مدال انقلابی بودن را به مجلس یازدهم اعطا کردند و نمایندگان مجلس را همچون فرزندان خود نامیدند، مراتب سپاس و قدردانی خود را اعلام کنم. 

وی ادامه داد: به ایشان عرض می‌دارم که فرزندان شما در مجلس شورای اسلامی دعای خیر شما نیاز دارند و تا جان در بدن دارند از آرمان‌های انقلاب، شهدا و خمینی کبیر، حفظ و حراست خواهند کرد و رهنمودهای آن امام ازجان را نصب العین قرار داده و برای اجرای آن در تقنین و نظارت به صورت منسجم و نتیجه‌بخش عمل خواهیم کرد.

رجایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح عادلانه سازی یارانه ها گفت: لازم می‌دانم از تلاش های شبانه روزی جناب آقای رئیسی و دولت ایشان در شهامت و جسارت دولت برای هدفمندی یارانه ها تشکر کنم. لکن جناب آقای رئیس جمهور مردم جامعه به خصوص قشر متوسط به پایین در تورم و گرانی فشار طاقت‌فرسای قرار گرفتند.

وی افزود: لازم است یادآوری کنم که این طرح درست و حرکت به هنگام اقتصادی همچون یک شمشیر دولبه است؛ اگر درست اجرا شود اقتصاد کشور را نجات خواهید داد در غیر این صورت آسیب جبران ناپذیری به مردم وارد خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به دولت اظهار داشت: آقایان دولت؛ با مردم مکرر صحبت کنید و مردم را در جریان اقدامات خود بگذارید و از آنان همراهی بخواهید. آقای رئیس جمهور هنوز اقدامات شما برای مدیران استانی و شهرستانی تبیین نشده است، چه برسد به مردم کوچه و بازار. ضرورت این کار بزرگ را در ابتدا برای مدیران و سپس برای مردم تبیین کنید.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور، برخی از وزرای شما میدانی و عملیاتی نیستند و فقط در تهران آن هم پشت میز خود نشسته اند، وزیران شما باید فرماندهان میدان عملیات شما باشند. تذکرات و حتی تغییرات را انجام دهید تا دولت چابک تر شود.

رجایی با بیان اینکه مبارزه با گرانی و تورم در کنار تامین به موقع و دسترسی به کالاهای اساسی از مهم‌ترین دغدغه های مردم است، خاطر نشان کرد: نسبت به حفظ و تقویت ارزش پول ملی و پرداخت دستمزد به کارگران و کارمندان به خصوص معلمان و همچنین تنظیم درآمد مردم از کسبه و کشاورز متناسب با هزینه زندگی و حمایت از تولید و اشتغال با کمک از تسهیلات قرض الحسنه ای و یارانه ای باید در صدر برنامه های دولت قرار بگیرد. 

وی افزود: از طرفی حرکت دولت در مسیر عزت و کرامت جوانان پاسخ عملی و بحق قانون جوانان که اشتغال است و این حق بر اساس اصول ۲۸و ۴۳ قانون اساسی که داشتن شغل مناسب، حق جوانان خواهد بود باید مسیر اصلی دولت باشد.

نماینده مردم لنجان در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: جناب آقای رئیسی بی عدالتی در وضعیت استخدامی و دریافتی کارکنان و کارمندان شرکتی و دولتی بسیار فاحش شده است، طرح سازماندهی کارکنان دولت و نیرو‌های شرکتی و تبدیل وضعیت آنان به قرارداد مستقیم، امری ضروری و در راستای عدالت است؛ این طرح را ما در کمیسیون اجتماعی تصویب کردیم و در نوبت صحن است؛ که ان‌شاء الله مجلس هم آن را تایید خواهد کرد. از دولت شما می‌خواهیم همراهی کرده و هر چه زودتر بعد از ابلاغ قانون آن را اجرا کنید که این طرح سبب افزایش سرمایه اجتماعی و آرامش این قشر زحمتکش خواهد بود.

وی در بخشی از سخنانش خطاب به وزیر نیرو گفت: آقای محرابیان، امروز که بنده با شما صحبت می‌کنم به جهت کم آبی و بهتر بگویم به دلیل بی‌عدالتی در توزیع آب و عدم مدیریت صحیح آب توسط برخی مدیران ضعیف و بعضا نالایق آن وزارتخانه، کشاورزان شهرستان لنجان دچار خسارت بزرگی شده‌اند و دسترنج آنان نابود شد. 

رجایی افزود: بسیار ناپسند است که برای حل مشکل آب به جای مدیریت و حاکمیت دولت مردم را مقابل هم قرار دهند و بگویند خودتان به تفاهم برسید، ما اجرا و قبول خواهیم کرد، دولت باید تصمیم درست و قانونی را اجرا کند نه آنکه به جهت برخی از کم کاری‌ها شانه خالی کند، نتیجه این نوع سیاست‌ها عمیق شدن اختلافات و تنش‌های آبی در سطح کشور می‌شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان خاطر نشان کرد: مدیران و مسئولان برنامه‌های خود را ارائه کنید و شجاعت به خرج دهید، تصمیم بگیرید و قانون را اجرا کنید نه اینکه توپ را در میدان خود مردم بیندازید، رئیس محترم سازمان محیط زیست متاسفانه سازمان مربوطه شما ناکارآمد و ناتوان از حفظ و مراقبت از محیط زیست است.

عضو کمیسیون اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: چند ماه است که از دستور رئیس‌جمهور در خصوص رسیدگی به مشکلات زیست محیطی و آلایندگی شهرستان لنجان که دستور صریح و فوری فرمودند می‌گذرد، اما آب از آب تکان نخورده است. حتی سازمان محیط زیست به خود زحمت رسیدگی نداده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول