اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

نشست اساتید ایرانی و ونزوئلایی/ همسر شهید شهریاری: ترور دانشمندان برای وابسته نگه داشتن کشورهاست

هیات همراه رئیس‌جمهور ونزوئلا با محوریت «سیلیا آدلا فلورس دی مادورو» همسر وی در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافتند.

نشست اساتید ایرانی و ونزوئلایی/ همسر شهید شهریاری: ترور دانشمندان برای وابسته نگه داشتن کشورهاست

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس «سیلیا آدلا فلورس دی مادورو» همسر رئیس جمهور ونزوئلا و هیات همراه از پارک علم و فناوری و مرکز رشد، نورآوری و کارآفرینی و سایر مراکز علمی دانشگاه شهید بهشتی با هدف آشنایی با فناوری‌ها و پیشرفت‌های ایران در حوزه علمی-فناوری بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید، نشستی علمی نیز با حضور جمعی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و محمودرضا آقامیری، بهجت قاسمی، علی اکبر متکان و حسین میرمحمدصادقی به عنوان اعضای هیات علمی در این مراسم، درباره موضوعات مختلفی از جمله استفاده از انرژی هسته‌ای، پیشرفت‌های دانشگاه در سنجش از دور و GIS، لزوم پرهیز از استانداردهای دوگانه در مواجهه با حقوق بشر و شهدای علوم هسته‌ای ایران نکاتی را مطرح کردند و همچنین جمیله سادات علم‌الهدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رئیس جمهوری اسلامی نیز در این مراسم سخنرانی کرد.

**علم‌الهدی: به زودی شاهد توسعه دیپلماسی علم خواهیم بود

جمیله سادات علم‌الهدی رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی طی سخنانی با بیان اینکه سیاست و علم به یکدیگر گره خورده است، اظهار داشت: سیره امام رضا علیه‌السلام نیز گره زدن علم و سیاست بوده است و بیشترین احادیث ایشان هم بر علم، تفکر و اندیشه ورزی تاکید کرده است و خود این حضرت جلساتی را با عالمان گروه‌های مختلف برگزار می‌کردند، بنابراین پیوند علم و سیاست مورد توجه انقلاب اسلامی هم بوده است و ما برای تحقق آن باید بکوشیم.

علم الهدی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌های مختلف کشور گفت: ما به زودی شاهد توسعه در زمینه دیپلماسی علم خواهیم بود و این مبتنی بر کاری است که دانشگاه شهید بهشتی از چند ماه قبل آغاز کرده است و در حال حاضر با توجه به ظرفیت و ارتباطات با کشورهای مختلف، دانشگاه‌‌ نیز به دنبال پیشرو بودن در حوزه دیپلماسی علم است.

علم الهدی: باید در‌ دانشگاه‌های ما به روی یکدیگر باز شود 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی همواره به مسئولان برای ارتباط با دانشگاه‌ها تاکید کرده‌اند، افزود: رئیس‌جمهور نیز همواره بر اهمیت و لزوم حضور وزرا و اعضای کابینه در دانشگاه‌ها تاکید دارند و معتقدند مسائل سیاسی و اقتصادی حتما در دانشگاه بررسی شود، از این رو رئیس‌جمهور تاکید دارد که اتاق فکر دولت، دانشگاه است.

** همسر رئیس‌جمهور ونزوئلا: دانشمندان را از بین می‌برند تا ریشه پیشرفت علمی را بخشکانند

همچنین در این مراسم سیلیا آدلا فلورس دی مادورو همسر رئیس جمهور ونزوئلا نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه شهید بهشتی و نشست با همسر رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: در این دیدار درباره امپریالیسم آمریکایی، اطلاعات دروغ و دستکاری شده غرب که با واقعیت موجود همخوانی ندارد، گفتگو شد و ما به این نتیجه رسیدیم که ما نیز قطعاً باید فراتر از دروغ‌های رسانه‌ای برویم و اشتراکات خود را تقویت کنیم.

فلورس دی مادورو اطلاعات ارائه شده در جلسه با چهره‌های علمی ایران را موید قوی بودن جمهوری اسلامی در زمینه علم و فناوری برشمرد و تصریح کرد: از کمپین‌های رسانه‌ای علیه ایران دفاع نمی‌کند و همانطور که هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا هم می‌گفت ما پیروز این میدان خواهیم بود و با وجود هجمه دشمن ،امپریالیسم آمریکایی نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه آنها دانشمندان را از بین می‌برند تا ریشه پیشرفت علمی را بخشکانند، اظهار داشت: این در حالی است که همیشه کسانی هستند که این علم را به بیرون از کشور منتقل کنند، همانطور که سیمون بولیوار نیز این کار را انجام داد از این رو ما باید علم و فناوری را گسترش و بسط دهیم اما امپریالیسم آمریکایی تلاش دارد ما را در همه زمینه ها از جمله رسانه تحت‌فشار و کنترل قرار داده و مواد مخدر را بین جوانان گسترش دهند تا آنها را از آگاهی دور کند لذا دانشگاه به خاطر تربیت نیرو یکی از بهترین مراکز مبارزه با امپریالیسم است.

همسر رئیس جمهور ونزوئلا با تاکید بر ادامه دادن مسیر مقاومت و استقلال ونزوئلا تاکید کرد: ما نیز در ونزوئلا، مسیر مقاومت مردمی و وفادار بودن به دولتی که برای استقلال کشورمان تلاش می‌کند را درپیش گرفته‌ایم، ما نمی‌توانیم به دلیل تحریم ها تبادلات مالی انجام دهیم، به ویژه وقتی پاندمی کرونا اتفاق افتاد، این وضعیت سخت تر شد اما با این وجود ما توانستیم مسأله پاندمی کرونا را با تامین واکسن و دارو در کشور خودمان حل کنیم و امروز در وضعیت خوبی هستیم.

فلورس دی مادورو همچنین به اهمیت انعقاد قرارداد در زمینه تبادلات علمی و انرژی هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ایران و ونزوئلا هر دو یک راه مشترک دارند که می‌توانند امپریالیسم آمریکایی را شکست دهند و برنده میدان باشند و همانگونه که در این دوره سخت ما ایران را همراه خود داشتیم و با وجود هجمه‌ها توانستیم با اتحاد این دوره را پشت سر بگذاریم و حال نیز در تلاش هستیم تا روابط را گسترش داده و قطعاً متحد هم خواهیم ماند.

صنعت هسته‌ای زندگی را برای افراد آسان کرده است.

همچنین در این مراسم، در این نشست علمی، محمودرضا آقامیری عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و از اساتید هسته‌ای کشورمان طی سخنانی اظهار داشت: ما در ایران تلاش داریم از فناوری هسته‌ای در تمام زمینه‌ها استفاده کنیم چراکه این صنعت توانسته زندگی را برای افراد آسان کند و در زمینه‌های مختلفی از جمله کشاورزی، پزشکی و تولید الکتریسیته قابل استفاده است.

آقامیری با بیان اینکه ایران هم مانند سایر ملل از این صنعت کاربردی استفاده می‌کند، تاکید کرد: در حال حاضر فقط ۳۲ کشور توانسته‌اند از این انرژی استفاده کنند که یکی از آنها نیز جمهوری اسلامی ایران است و لازم به ذکر است که همه بدانند اکنون فرانسه ۷۵ درصد انرژی خود و آمریکا نیز ۲۳ درصد انرژی‌اش را از این صنعت هسته‌ای می‌گیرد.
 

**همسر شهید شهریاری: ترور دانشمندان برای وابسته نگه داشتن کشورهاست

در ادامه این مراسم، بهجت قاسمی همسر شهید مجید شهریاری و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز با اشاره به مکتب تروریسم و ترور مغزهای متفکر و فرماندهان کشورهای مستقل برای بازداشتن توسعه این کشورها گفت: این اقدام برای وابسته نگه داشتن کشورها صورت می‌گیرد اما ایران و ونزوئلا نشان دادند زیر بار حرف زور جبهه استکبار نمی‌روند.

قاسمی با گرامی داشت یاد و خاطر شهدای هسته ای و تاکید بر اتحاد کشورهای مستقل از جمله ایران و ونزوئلا در برابر جبهه استکبار افزود: تاکنون ۵ نفر از دانشمندان هسته‌ای کشورمان توسط دشمنان به منظور بازداشتن پیشرفت کشور و ایجاد ارعاب بین جوانان ترور شده‌اند اما بعد از هر ترور انگیزه جوانان ایرانی برای ادامه مسیر هسته‌ای بیشتر شد و تاکنون با قدرت بیشتر در این مسیر حرکت کردیم.

امکان اتخاذ برخورد دوگانه با حقوق بشر سلب شود

حسین میرمحمد صادقی رئیس مرکز کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی نیز درباره لزوم پرهیز از استاندارهای دوگانه در مواجهه با حقوق بشر گفت: عده‌ای خود را تنها تعیین کننده حقوق بشر می‌دانند درحالی که اخیرا خانم آلنا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه تحریم‌ها با حضور در ایران درباره تاثیر تحریم بر مردم گزارشی ارائه داد.

وی در پایان با اشاره به رفتار های دوگانه سازمان های بین‌المللی افزود: امید است با افزایش اطلاع دولت‌ها، امکان اتخاذ برخورد دوگانه با حقوق بشر توسط برخی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از آنها سلب شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول