اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

پاسخگویی درحادثه قطار مشهد- یزد نیازمند شدت عمل مدیران است

مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه قطار مشهد- یزد و ارتحال حجت الاسلام سیدمحمود دعایی با حضور مسئولان استانی و کشوری در یزد برگزار شد.

پاسخگویی درحادثه قطار مشهد- یزد نیازمند شدت عمل مدیران است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد،‌ حجت الاسلام و السلمین محمدکاظم راشد‌یزدی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه قطار مشهد- یزد و ارتحال حجت الاسلام سیدمحمود دعایی که با حضور مسئولان کشوری و استانی در پایگاه انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: حجت الاسلام دعایی یار دیرین امام و معلم اخلاق و معرفت بود.

وی تواضع، فروتنی و وظیفه شناسی را از جمله بارزترین ویژگی های رفتاری مرحوم دعائی دانست و افزود: این فعال سیاسی در دوران قبل از انقلاب اسلامی شجاعت و قدرت جوانی خود را نشان داد و ارتباطات عناصر بزرگی را با امام در دوران تبعید امام در عراق برقرار می‌کرد.

حجت الاسلام راشد یزدی به فعایت دعائی در رادیو بغداد و مبارزه وی با اقدامات سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای مستکبر آن دوران، اشاره کرد و گفت: مرحوم دعائی در طول عمر خود علاوه بر تواضع و مردم داری، همواره به دور از تکبر بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حادثه دلخراش قطار مشهد – یزد،‌ اظهار کرد: این حادثه یک اتفاق غیرمترقبه نبود ولی مصیبت سنگینی را بر این دیار و خانواده‌های داغدیده وارد کرد.

راشد یزدی با بیان این‌که نمی‌توان این اتفاق را قسمت و سرنوشت افراد سانحه دیده خواند و افزود: در حکومتی که اساس آن اصل مسلم گزینش مدیریت است قطعاً باید برای تکرار نشدن این حادثه برخی مدیران مربوطه استعفا کنند.

وی با تاکید بر پاسخگویی تمام مقصران این حادثه تاکید کرد و گفت: پاسخگویی در این باره نیازمند شدت عمل مدیران است و باید یادمان باشد که در انقلاب اسلامی سستی در عمل معنایی ندارد.

راشد یزدی در پایان با بیان این‌که اگر کسری و کم توجهی در این مورد بوده است باید به نحوی رفع شود که دیگر تکرار نشود، خاطرنشان کرد: این حادثه‌ها تنبیه نیست بلکه تنبه و هشدار است و هرگونه تقصیری در این باره وجود دارد باید به سرعت و به صورت شفاف بیان شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول