اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تأکید امام جمعه سمنان بر لزوم بهره‌وری مصرف آب کشاورزی/ نظارت بر بازار مستمر باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم بهره‌وری مصرف آب در بخش کشاورزی این استان گفت: انتظار مردم از مسؤولان در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، نظارت مستمر بر بازار است.

تأکید امام جمعه سمنان بر لزوم بهره‌وری مصرف آب کشاورزی/ نظارت بر بازار مستمر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان عصر امروز در دیدار سرپرست و معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با وی اظهار کرد: بار اصلی مسؤولیت در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها که آیت‌الله رئیسی ریسک کرده و اجرای آن را پذیرفت؛ روی دوش جهاد کشاورزی بود.

وی با اشاره به لزوم توجه هرچه بیشتر ناظران بر قیمت‌های بازار به‌منظور امیدآفرینی در جامعه تصریح کرد: وقتی مردم می‌بینند که مسؤولان و دست‌اندرکاران کشور دنبال کار و خدمت هستند؛ رضایت عمومی آنان حاصل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم استمرار بازرسی و نظارت از اصناف در این استان تصریح کرد: استمرار در نظارت بر بازار هم سبب کنترل قیمت‌ها می‌شود و هم مردم را دلگرم می‌کند؛ چراکه ممکن است مردم گرانی را تحمل کنند؛ اما گران‌فروشی را تحمل نخواهند کرد.

مطیعی با تأکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید زمینه‌ای را فراهم کند که فعالیت در این بخش برای بهره‌برداران صرفه اقتصادی به همراه داشته باشد، گفت: امروز متأسفانه عمده سود ناشی از عرضه محصولات باغی در بازار را دلالان می‌برند.

وی اجرای طرح خرید تضمینی برخی محصولات کشاورزی توسط دولت از کشاورزان با قیمت‌های مناسب و راضی‌کننده را بسیار مهم و در راستای امیدآفرینی در قشر کشاورزان دانست و افزود:‌ باید دست واسطه‌ها از این بخش قطع شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مردم در اجرای برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: در بسیاری از طرح‌ها مانند آب‌رسانی و لایروبی قنوات می‌توان از ظرفیت مردم استفاده کرد و دولت باید در این زمینه مدیریت کند؛ چراکه اگر مردم وارد شوند در حفظ خدمات ارائه‌شده نیز بیشتر می‌کوشند.

مطیعی به موضوع کم‌آبی موجود در استان سمنان اشاره و با تأکید بر لزوم کشت محصولات کشاورزی کم آب‌بر عنوان کرد: گرچه کارهای زیربنایی خوبی در این زمینه از سوی جهاد کشاورزی استان سمنان انجام‌ شده است؛ اما باید مدیریت و هدایت سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی به سمت محصولات کم آب‌بر مدنظر قرار گیرد و سرمایه‌گذار برای بهینه‌سازی مصرف آب تشویق شود.

وی ضمن قدردانی از اقدامات حمایتی جهاد کشاورزی و البته همراهی مرغداران استان سمنان برای تأمین گوشت مرغ در این استان در ماه‌های آتی، بر لزوم تأمین نهاده‌های دامی و برنامه‌ریزی برای کاهش تأثیر آن بر قیمت تمام‌شده محصولات پروتئینی تأکید کرد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول