اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آیین رونمایی از ۶ کتاب تاریخ شفاهی حوزه دفاع مقدس با حضور استاندار+ تصاویر

آیین رونمایی از ۶ کتاب تاریخ شفاهی حوزه دفاع مقدس برگزار شد.

آیین رونمایی از ۶ کتاب تاریخ شفاهی حوزه دفاع مقدس با حضور استاندار+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سرهنگ امیرعباس آسمند در آیین رونمایی از ۶ عنوان کتاب تاریخ شفاهی که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، گفت: امروز از ۶ کتاب که حاصل ۹ ماه تلاش برخی از  نویسندگان و پژوهشگران تاریخی شفاهی هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاریخ شفاهی کهن‌ترین شیوه تاریخ نگاری است، گفت: محتوای تاریخ شفاهی مصاحبه است، و این شیوه نگارش خاطرات رزمندگان بهترین و عظیم‌ترین رخداد برای انتقال به نسل‌های بعدی است.

وی با بیان اینکه همه زاویای پنهان از جنگ باید در تاریخ شفاهی به رشته تحریر در بیاریم افزود: تاریخ شفاهی مراحل مختلفی دارد از مصاحبه تا تدوین، لذا کسانی که امروز تاریخ شفاهی آنها به چاپ رسیده کسانی بودند که تا دیروز در جنگ در برابر سلاح های مختلف مقاومت و سبک‌های مختلفی از زندگی را به نمایش گذاشتند.

وی بیان کرد: کسانی که خود  دوران دفاع مقدس را تجربه نکردند به وسیله این کتاب‌ها به آنچه در جنگ بوده به حقیقت جنگ پی می‌برند.

وی با اشاره به مشکلات عمده حوزه تاریخ شفاهی گفت: آمار و اطلاعات از رزمندگان، ایثارگران و جانبازان استان که آمار قابل دفاع و ارزشمندی است که برای همه آنها باید تاریخ شفاهی تهیه شود اما تهدیداتی پیش‌روی تاریخ شفاهی است.

وی بیان کرد: هر چه از دوران دفاع مقدس دورتر شویم بیماری و کاهش خاطرات و ذهنیات رزمندگان مواجه هستیم و بیماری رزمندگان آن دوران ما را تهدید می‌کند.

سرهنگ آسمند بیان کرد: فوت رزمندگان هم ضربه جبران ناپذیری به تاریخ شفاهی وارد می‌کند، مسئله دیگر ضرورت و اهمیت آن در بین کسانی است که مسئولیت دارند اما در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند که باید تاریخ شفاهی مورد توجه باشد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تامین منابع مالی برای تدوین تاریخ شفاهی مشکل دیگری است که با آن مواجه هستیم.

گفتنی است در این آیین از کتاب شب‌های پرالتهاب به قلم برزو ویسی‌پور، کتاب من یک مربی‌ام به قلم سید حسین یادگارنژاد، کتاب همراه با کاروان عشق؛ سید حسین یادگار نژاد، کتاب گوهر دِه به قلم سرکار خانم راوند، کتاب آتش‌دلم به قلم سرکار خانم جلالی و کتاب از بشار تا اروند سرکار خانم رشیدی رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول