اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آیت‌الله عبادی: خودسازی در ورزش نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر بازسازی فرهنگ ورزشی، گفت: خودسازی در ورزش امر مهمی است که باید نهادینه شود و ثمره‌اش تربیت پهلوانان‌ واقعی باشد.

آیت‌الله عبادی: خودسازی در ورزش نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه ظهر امروز در دیدار با رئیس فدراسیون ووشو، اظهار داشت: انسان اعجوبه‌ای با معجون‌های الهی است که انواع استعدادهای جسمانی، روحی و معنوی را در خود دارد.

وی افزود: به بارنشستن استعدادهای بالقوه انسانی راهکار ویژه‌ای دارد که تعبیر به ریاضت می‌شود که از آن به‌عنوان تمرین جسمی و بدنی براساس شیوه‌های گوناگون یاد می‌کنند که باید به حوزه معنویات نیز تسری پیدا کند تا ورزشکاران بیمه شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: حرکاتی که گاهی ممکن است در اندیشه عمومی محال جلوه کند اما با تمرین در جاهای مختلف و شیوه‌های متفاوت می‌تواند عملی شود.

عبادی یادآور شد: در ریاضت‌های معنوی برای انسان قدرت‌هایی به‌وجود می‌آید که به ظاهر فوق تصور بشر قلمداد می‌شود و نشان از قوای خفته بشر در حوزه‌های معنوی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بندگان مخلص خدا از طریق عبودیت و بندگی به جایگاه رفیع می‌رسند و صفات خدایی را کسب می‌کند خدا خالق است و بنده مخلص خدا نیز خلق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: بداخلاقی‌های رایج امروز در ورزش برگرفته از فرهنگ غرب است و هراز گاهی که در رسانه‌ها‌ نشر می‌یابد، موجب تأثر می‌شود.

عبادی با بیان اینکه ورزش‌ باید همراه با اخلاق باشد، افزود: بداخلاقی، سوء استفاده مالی و بدخواهی‌های موجود در ورزش ناشی از عدم توجه ورزشکاران به فرهنگ اسلامی است.

وی با تأکید بر بازسازی  فرهنگ ورزشی‌ و ورود معنویت در این حوزه، اظهار داشت: خودسازی در فعالیت‌های ورزشی امر مهمی‌ است که باید نهادینه شود تا منجر به تربیت پهلوان واقعی شود و «پوریای ولی» نمونه‌ای خوبی برای الگوسازی است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول