اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

بررسی افزایش ظرفیت رشته‌های تخصصی دندانپزشکی

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از بررسی افزایش ظرفیت رشته‌های تخصصی دندانپزشکی در جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور خبر داد.

بررسی افزایش ظرفیت رشته‌های تخصصی دندانپزشکی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه ۱۶۳ ستاد نقشه جامع علمی در جمع خبرنگاران گفت: ما امروز بحث مهمی را داشتیم که قطعا دانش آموزان و دانشجویان دندانپزشکی منتظر شنیدن آن هستند، مستحضر هستید که در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی در روز هفتم دی ماه سال ۱۴۰۰ تکلیفی به ستاد نقشه جامع علمی سپرده شده بود که براساس آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است که طرح افزایش ظرفیت در رشته‌های تخصصی پزشکی و تخصصی دندانپزشکی به همراه اصلاحات پیشنهادی خود برای تشویق دانشجویان به رشته‌های پزشکی مورد نیاز و کم متقاضی را تهیه و در مدت ۲ ماه به ستاد راهبری نقشه جامع علمی ارائه کند، متاسفانه مدتی از ۲ ماه گذشته و ما این موضوع را پیگیری کردیم.

وی با اشاره به جلسات متعدد و تشکیل کارگروه‌ها در این زمینه، افزود: نهایی کردن اعداد و ارقام انجام شد، افزایش ظرفیت پزشکی انجام شده اما رشته دندانپزشکی در جلسه امروز بررسی شد اما صحبت‍هایشان قانع کننده نبود، سرانه دندانپزشکی طبق آمار نقشه راه درمان وزارت بهداشت ۳۵ دندانپزشک به ازای ۱۰۰ هزار نفر داریم در صورتیکه در حد استاندارد باید ۷۰ دندانپزشک برای ۱۰۰ هزار نفر داشته باشیم که وضعیت کنونی راضی کننده نیست.

کبگانیان با بیان اینکه تعداد زیادی از استان‌های ما از نظر تعداد دندانپزشک در شرایط هشدار قرار دارند، گفت: در مقایسه با کشورهای دیگر نیز از نظر استاندارد اواخر جدول هستیم که در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست، البته معیار ما مقایسه با کشورهای دیگر نیست ما به دنبال استانداردهای خوب برای خودمان هستیم.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: از سن ۴۰ سالگی بحث درمان دندان به شدت بالا می‌رود و ما هم کشوری هستیم که جمعیت این سن در کشورمان زیاد است.

کبگانیان افزود: امسال همان ۱۰ درصد افزایش ظرفیت داریم، در سال ۱۴۰۲، سی درصد و در سال ۱۴۰۳ هم سی درصد افزایش ظرفیت داریم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که بررسی شد هم نسبت استاد به دانشجو بود که در وضعیت خوبی هستیم ولی هنوز باید کارهایی انجام دهیم.

انتهای پیام/

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول