اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مسافران بیشترین مراجعان اهدای خون درکلاردشت هستند

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان چالوس با بیان اینکه حدود ۸ هزار اهدا کننده خون در شهرستان مستمر هستند، گفت: علاوه بر بومیان در کلاردشت مسافران بیشترین متقاضی برای اهدای خون هستند.

مسافران بیشترین مراجعان اهدای خون درکلاردشت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، مرضیه درخش در گفت‌وگو با فارس ضمن بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ تا هم‌اکنون ۱۶ هزار و ۳۴۹ نفر برای اهدای خون به پایگاه مراجعه کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۷۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه اهدای خون تا ۶۵ سالگی است، افزود: تعداد ۳۰۳ مراجعه اولی داشتیم.

درخش به تعداد ۷ هزار و ۹۶۴ نفر اهدا کننده خون به صورت مستمر اشاره کرد و اظهار کرد: حدود ۳ هزار و ۵۳۹ با سابقه خوندهی در این مرکز داریم.

رئیس پایگاه انتقال خون چالوس در ادامه همچنین به ارسال  ۲ هزار و ۲۸۰ واحد خونی خارج استان اشاره و بیان کرد: به غیر از حومه نوشهر و چالوس ۸ هزار و ۷۷۰ واحد خونی به بقیه شهرهای استان ارسال شد.

این مسوول ضمن بیان اینکه ۶ بیمارستان و ۳ مرکز تالاسمی تحت پوشش این پایگاه هستند، عنوان کرد: در طول یک سال ۱۳ هزار و ۳۱۲ واحد فرآورده‌های خونی به مراکز تحت پوشش ارسال شد.

درخش با بیان اینکه هلال احمر کلاردشت با در اختیار گذاشتن مکان، همکاری لازم جهت خون گیری را انجام می‌دهند، گفت: علاوه بر بومیان در کلاردشت مسافران بیشترین متقاضی برای اهدای خون هستند.

وی افزود: نیاز به اتوبوس سیار در شهرستان نوشهر و کلاردشت و همچنین بخش کجور داریم.

درخش با بیان اینکه با تبلیغات و همچنین طی تماس با اهدا کنندگان، فراخوان داده می‌شود، گفت: بعضا همشهریان با یک تماس بلافاصله در مراکز حضور پیدا می‌کنند.

وی به گروه سنی اهداکنندگان را ۱۸ تا ۶۵ ساله عنوان و بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت کشور به سمت پیری پیش می‌رود و به دلیل عدم فرهنگ‌سازی مناسب و همچنین ورود کم اهداکنندگان اولی نیاز به تبلیغ و ترویج فرهنگ اهدای خون برای ورود جوانان ۱۸ تا ۴۰ سال به صورت مستمر هستیم.

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول