اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

9500 اتوبوس زائران اربعین را جابجا می‌کنند/ «حمل‌ونقل‌ ترکیبی» اولویت راهداری کشور است

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور توجه و تقویت زیرساخت های حمل و نقل ترکیبی از جمله اقدامات در دستور کار سازمان راهداری کشور دانست و بیان کرد: 9500 اتوبوس وی‌آی‌پی زائران اربعین حسینی را در کشور جابجا می‌کنند.

9500 اتوبوس زائران اربعین را جابجا می‌کنند/ «حمل‌ونقل‌ ترکیبی» اولویت راهداری کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، حمیدرضا شهرکی‌ثانوی ظهر امروز در جریان سفر خود به این استان با حضور در جمع خبرنگاران، با بیان این که یزد در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر از جمله استانهای حساس و استراتژیک کشور است، اظهار کرد: استان یزد به عنوان یکی از مقاصد ارزشمند در حوزه گردشگری خارجی و حمل و نقل از معدنی است.

وی محورهای مواصلاتی پرتردد ترانزیتی را از دیگر ویژگی‌های استان یزد در حوزه راه و راهداری دانست و افزود: یزد به جهت تولید محصولات کشاورزی، داروهای گیاهی و صادرات یک سری محصولات خاص، از جمله استانهای حساس در بحث زنجیره تأمین است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور توسعه راه‌های روستایی و تقویت لجستیکی راهداری را از جمله اولویت اجرایی در استان یزد عنوان و تصریح کرد: یزد پایلوت برخی طرح‌های ملی در بخش حمل و نقل و راهداری است.

شهرکی ثانوی با بیان این‌که سعی داریم با کمک هم ایران سربلند را به جایگاهی براسیم که مردم از خدمات مختلف رضایت نسبی را داشته باشند، تأکید کرد: این مهم در گرو احساس مسئولیت تمام عناصر مدیریتی و اجرایی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده در استان یزد، کاهش ۱۱درصدی تلفات جاده‌ای این استان را حائز رتبه برتر کشوری در این حوزه کرده است، گفت: این دستاورد نتیجه همدلی و انسجام عمل اداره راهداری در استان یزد است.

معاون سازمان راهداری کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در آستانه آغاز سفرهای تابستانی و آغاز همایش بین المللی اربعین حسینی هستیم، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال رشد فزاینده در بحث زائران اربعین حسینی مورد بحث و مد نظر است.

وی با بیان این‌که سازمان راهداری کشور در ستاد اربعین سه مسئولیت دارد، خاطرنشان کرد: قرارگاه مرکزی کمیته حمل و نقل و سوخت در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تشکیل شده است.

شهرکی ثانوی خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ویژه استانهای درگیر و ۱۰۰ میلیارد برای افزایش سرویس‌های بهداشتی و تقویت گیت‌های کنترلی به پایانه های مرزی اختصاص یافته است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  با بیان این‌که در حال حاضر ۱۴ هزار اتوبوس وی آی پی در کشور فعال است، گفت: تعداد صندلی‌های اتوبوسی به نفع رفاه حال مسافران کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که به دنبال آنیم تا با برنامه‌ریزی جدی ظرفیت اتوبوسی اربعین را از ۶۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش دهیم و بالغ بر ۹۵۰۰ اتوبوس وی آی پی را برای جابجایی زائران اربعین حسینی بکار بگیریم، اظهار کرد: ۳۰ هزار خودروی سواری با پلاک عمومی در کشور وجود دارد که بنا داریم آن بخشی از این خودروها که در جنوب و غرب کشور هستند را به ظرفیت حمل و نقل زائران اربعین حسینی اضافه کنیم.

شهرکی ثانوی تأکید کرد: برای افزایش ایمنی سفرهای اربعین حسینی از خودروهای نا ایمن و فرسوده و همچنین رانندگان مبتدی و تازه کار استفاده نخواهیم کرد.

شهرکی ثانوی در خصوص اعتبارات ملی سازمان راهداری کشور، تصریح کرد: امسال در ستاد برنامه سازمان راهداری کشور اعتبارات دو مرحله‌ای پرداخت می‌شود که ناشی از عملیاتی بودن نگاه تخصیص است.

وی حمل کالاهای اساسی از بنادر به داخل کشور و توجه به حوزه حمل و نقل ترکیبی را از جمله راهکارهای توسعه‌ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور دانست و بیان کرد: این مهم با برنامه ریزی دقیق و جدی در دستور کار و تدوین است.

انتهای پیام/الف/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول