اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فروش سرمایه‌های شهر تبریز/ تبدیل خانه‌ها به مدارس غیرانتفاعی

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز گفت: تغییر کاربری درآمدزایی نبوده و به نظرم از سرمایه اصلی شهر کاسته می‌شود.

فروش سرمایه‌های شهر تبریز/ تبدیل خانه‌ها به مدارس غیرانتفاعی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فریدون بابایی‌اقدم رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز، بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز اظهار کرد: یک موضوع مهم که چندین جلسه است اعضای شورا به ویژه اعضای کمیسیون به آن ورود پیدا کرده، بحث وضعیت موجود و نحوه تحقق کاربری‌های عمومی مصوب طرح‌های جامع و تفصیلی است.

وضعیت نامطلوب سرانه ورزشی در تبریز

وی افزود: یکی از موضوعات مهم در بحث کاربری‌های عمومی مصوب طرح‌های جامع و تفصیلی به کاربری‌های ورزشی مربوط می‌شود، واقعیت این است که سرانه ورزشی در شهر تبریز وضعیت نامطلوبی داشته که امید است با اقدامات مدیریت جدید این وضعیت بهبود یابد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اصلی‌ترین نهادهایی که به امور کاربری‌ها رسیدگی می‌کند اداره‌کل  راه و شهرسازی بوده و توسعه شهری در دست این مجموعه است و باید کم و کیف تمام اقدامات از طریق این مجموعه ارزیابی شود.

بابایی‌اقدم گفت: برای ما دو موضوع مهم در این حوزه اهمیت دارد، یکی اینکه وقتی سرانه‌ای در نظر گرفته می‌شود به دلیل این است که مردم در رفاه و آرامش باشند، دوم هم بلاتکلیفی صاحبان املاکی بوده که کاربری آنها لکه‌گذاری شده ولی تکلیفشان مشخص نشده است و این افراد به  ساخت و ساز غیر مجاز روی آورده‌اند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: اکنون که طرح تفصیلی در حال تدوین بوده، بهتر است تمام لکه‌ها به صورت دقیق مشخص شود و در تدوین این مهم نهایت دقت و توجه به کار برده شود.

شورا مانع تغییر کاربری‌های عمومی شود

علی نوای باغبان، عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار داشت: پیشنهادم این است در شورا طرح و لایحه‌ای ارائه دهیم تا لااقل کاربری‌هایی که زیر نظر شهرداری است نگذاریم تغییر کاربری داده شود.

وی افزود: با این طرح شهرداری ملزم شود تا کاربری‌های عمومی را تغییر کاربری ندهد، این اقدام را ابتدا از خودمان شروع کرده و در شورا نسبت به آن تاکید موکد داشته باشیم.

نوای‌باغبان یادآور شد: به ترتیب اهمیت و فراوانی‌ها، نیز کاربری‌های دستگاه‌های مختلف را هم در نظر گرفته و برای اینکه وضع موجود را به دست بیاوریم بررسی‌های لازم صورت گیرد تا شورا مانع تغییر کاربری‌های عمومی شود.

فروش سرمایه شهر تبریز

حکیمه غفوری، عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این باره بیان کرد: نبود اعتبار از طرف سازمان‌ها و ارگان‌ها صرفا به تغییر کاربری‌ها محدود نشود و حتما باید تمهیدات دیگری در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری درآمدزایی نبوده و به نظرم از سرمایه اصلی شهر کاسته می شود، ادامه داد: چرا همیشه بار دولتی را به دوش مردم می‌آوریم؟ چرا شهرداری باید یک زمین آموزشی را تملک کند؟ نقش دولت در این جا چیست!  به نظر من دولت باید در این رابطه به وظایف خود عمل کند.

تبدیل خانه‌ها به مدارس غیرانتفاعی

یاسین بجانی، نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه یادآور شد: خواهشمندیم تمام دستگاه‌های مربوطه دعوت شود تا موضوع کاربری‌ها حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: در حوزه آموزش و پرورش شاهد یک مشکلی هستیم آن هم این است که در برخی از گذرهای کوچک مدارس غیردولتی در اماکن مسکونی فعالیت می‌کنند که منجربه نارضایتی مردم شده، خواهشمندیم در این خصوص اقدامات لازم از سوی آموزش و پرورش صورت گیرد.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی تبریز در ادامه تصریح کرد: یک سری مدارس  هم داریم که مسکوت مانده و ظاهرا اوقاف نسبت به تغییر کاربری اقدام می‌کند، خواهشمندیم به این موضوع هم رسیدگی شود.

بجانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بهتر است برای این موضوع مهم راهکارهای اساسی و درست تعریف و اقدامات جدی اتخاذ شود.

چرا لکه‌های آموزشی شهر تبریز اعلام نمی‌شود

علیرضا صیادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی در این جلسه اظهار کرد: ساخت مدارس مطلوب برای امر یادگیری در کشورهای پیشرفته از اصلی‌ترین اقداماتشان به شمار می‌رود، مثلا نوع فضاهای آموزشی برای امر یادگیری در کشوری همچون فنلاند به کالای لوکس صادراتی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: چرا لکه های آموزشی شهر تبریز اعلام نمی‌شود، خواهشمندیم شورای شهر به این موضوع مهم ورود پیدا کرده و اقداماتی اتخاذ کند همچنین مجوز انبوه‌سازان  را منوط به فضای آموزشی کند.

شهرستان تبریز فقیرترین شهرستان از لحاظ سرانه ورزشی

حبیب ستوده‌نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه بیان کرد: متاسفانه شهرستان تبریز فقیرترین شهرستان استان به لحاظ سرانه ورزشی است که باید برای این موضوع اقدامات جدی صورت گیرد.

در این جلسه مقرر گردید، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری نقشه‌های مصوب کاربری‌های عمومی را استخراج و به دستگاه های ذیربط ابلاغ نماید همچنین جلساتی توسط کمیته کارشناسی کمیسیون برای کاربری‌های عمومی تشکیل و نتایج آن به کمیسیون ارائه گردد.

مقرر گردید پس از احصا کاربری‌های عمومی اقدامات لازم در خصوص تملک املاک بر اساس قسمت منطقه‌ای انجام گیرد همچنین در راستای تعیین تکلیف وضعیت املاک واضح در کاربری‌های عمومی جلساتی با حضور دستگاه‌های مربوطه توسط کمیسیون برگزار شود.

مقرر گردید، شورای شهر به عنوان نماینده مردم نسبت به هرگونه تغییر کاربری‌های عمومی حساسیت نشان داده و از دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ خواستار عدم طرح پروژه‌ها در کمیسیون گردد همچنین راه و شهرسازی اقدامات لازم در خصوص تعیین تکلیف اراضی در اختیار دستگاه‌ها را ارائه داده و در صورت عدم اجرایی طرح‌های مصوب، اراضی آزادسازی و در اختیار پروژه‌های مسکن قرار گیرد.

انتهای پیام/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول