اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ارائه خدمات رایگان مهارت‌های فرزندپروری در مراکز جامع خدمات سلامت خراسان‌شمالی

مدیرگروه سلامت روان اجتماعی اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: مراکز جامع سلامت شهری زیر مجموعه دانشگاه آموزش‌های لازم در خصوص فرزندپروری برای والدین به صورت رایگان توسط روانشناسان برگزار می‌کند.

ارائه خدمات رایگان مهارت‌های فرزندپروری در مراکز جامع خدمات سلامت خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی زهرا یوسف نژاد، مدیرگروه سلامت روان اجتماعی اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اهمیت و ضرورت آموزش مهارت‌های فرزندپروری برای والدین، اظهارکرد: مراکز جامع سلامت شهری زیر مجموعه دانشگاه این آموزش‌ها را برای والدین به صورت رایگان توسط روانشناسان مجرب به صورت انفرادی و گروهی برگزار می‌کند.

وی گفت: برای رشد کودکان، ما به یک نظام انضباطی نیاز داریم که بتوانیم قاطعانه به کار ببریم، با این کار به فرزندانمان می‌آموزیم مسئولیت رفتارهای خود و پیامد آن‌ها را بپذیرند، به نیازها و عقاید دیگران توجه کنند و یاد بگیرند رفتارها و هیجان های خودشان را کنترل کنند.

مدیرگروه سلامت روان اجتماعی اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، افزود: اگر رفتار و واکنش‌های ما قابل پیش‌بینی و با ثبات باشد کودکان تکلیف خود را بهتر متوجه می‌شوند و راحت‌تر با انتظارها و محدودیت‌های ما کنار می‌آیند، انضباط قاطع یعنی وقتی کودک رفتار نادرستی انجام می‌دهد مصمم رفتار کنیم، ثبات عمل داشته باشیم، به سرعت در برابر رفتارش پاسخ نشان بدهیم و به او بیاموزیم بهتر رفتار کند.

وی ادامه داد: پیش از این که روش قاطعانه انضباط موثر واقع شود، باید محیطی امن و خوشایند را برای رشد و شکوفایی کودک فراهم کنیم، مکانی دور از خطر و همراه با رسیدگی و نظارت ما، یعنی اینکه بدانیم او کجاست، چه می‌کند و در کنار چه کسی است و در عین حال این محیط باید برای کودک جالب و آموزنده هم باشد و به تعامل او برای ارتباط با دیگران پاسخ مناسب بدهد.

مدیرگروه سلامت روان اجتماعی اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اگر انتظار ما از فرزندمان غیر واقع‌بینانه یا زیادتر از توان او باشد او را در معرض آسیب و آزار قرار می‌دهیم و اگر انتظار ناچیزی داشته باشیم در واقع از او غفلت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: اگر از خودمان توقع کامل و بی‌نقص بودن داشته باشیم به سرعت خسته و نا امید می‌شویم و احساس بی کفایتی و نا کامی به ما اجازه نمی‌دهد مهارت‌های درست فرزند پروری را به کار ببریم.

یوسف نژاد گفت: مدیریت رفتارهای کودکان روندی طولانی و فراگیر است که به صبر و تحمل،خوش خلقی، اشتیاق و خلاقیت نیاز دارد و این امر وقتی ممکن می‌شود که به سلامت خود رسیدگی کنیم و از منابعی که در دسترس داریم بیشترین بهره را بگیریم.

وی تصریح کرد: در همین راستا مراکز جامع سلامت شهری زیر مجموعه دانشگاه و تحت نظارت معاونت بهداشتی، آموزش فرزندپروری ویژه والدینی که فرزند ۲ تا ۱۲ سال، همچنین فرزندان ۱۲ تا ۱۷ سال دارند را به صورت رایگان توسط روانشناسان مجرب به صورت انفرادی و گروهی برگزار می‌کند.

یوسف نژاد ادامه داد: والدین برای دریافت این آموزش‌ها، بهتر است به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی محل زندگی خود مراجعه و این دوره‌ها را بگذرانند.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول