اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وزیر راه: مشارکت بخش خصوصی یکی از اهداف طرح نهضت ملی مسکن است

وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضی هستیم بخش خصوصی شهرک‌های جدیدی را بسازند و اداره کنند؛ به کارگیری انبوه‌سازان و بخش خصوصی یکی از اهداف مهم نهضت ملی مسکن است.

وزیر راه: مشارکت بخش خصوصی یکی از اهداف طرح نهضت ملی مسکن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه مسکن ملی بهارستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد زمین‌های مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن در کل کشور پیش‌بینی شده است و همانطور که مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان گفت در اصفهان هم همین حدود از زمین‌ها تعیین تکلیف شده است و امیدواریم بقیه هم به زودی تعیین تکلیف شود.

وی افزود: عملیات اجرایی حدود یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد در سطح کشور شروع شده که از خاک‌برداری تا نازک‌کاری در آن وجود دارد؛ در این مجموعه در بهارستان هم عملیات اجرایی از حدود ۳ ماه پیش برای ۳ هزار و ۶۰۰ واحد شروع شده است و امیدواریم در این یک سال و نیمی هم که با انبو‌ه‌ساز توافق داریم، به نتیجه برسد.

قاسمی در ارتباط با شناسایی شهرهای جدید در کشور و ساخت آن توسط بخش خصوصی گفت: تعداد زیادی از این شهرها شناسایی شده که هم به خاطر مشکلات زمین و هم برای توسعه ندادن شهرهای بزرگ، بیشتر به سمت شهرهای جدید و شهرک‌های اقماری در حال حرکت هستیم که مطالعه آن شروع شده و در حال انجام است و از همه مهم‌تر اینکه متقاضی هستیم بخش خصوصی شهرک‌های جدیدی را بسازند و اداره کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به کارگیری انبوه‌سازان و بخش خصوصی یکی از اهداف مهم نهضت ملی مسکن است، گفت: اعتبار خوبی برای راه‌های استان دیده شده که فکر می‌کنم با تخصیص این اعتبارات و اعتبارات ملی عدد خوبی برای استان تخصیص داده شود.

وی با اشاره به مرکزیت استان اصفهان در کشور از نظر جغرافیایی بیان کرد: به دلیل مرکزیت اصفهان مردم از استان‌های زیادی از این راه‌ها عبور می‌کنند، به همین دلیل اختصاص قیر رایگان هم جزو بخشی از این اعتبارات است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول